Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløst bredbånd PROBLEMER!

Anbefalte innlegg

Får ikke farten opp på internettlinja mi!

Bruker trådløst internett fra Hesbynett. Har funka gullfint, helt til for et par uker siden. Da hadde jeg en periode hvor maskinen låste seg mye (uten spesifikk grunn), og farten på linja ikke var som den skulle. I noen perioder kunne det virke fint, men plutselig kødda maskinen skikkelig. Tenkte hd'en var moden for en format, grunnet mye rot og lite plass på disk. Har gjort det nå, men farten på linja er like dårlig etter at alt er installert på ny. Bruker WinXp Pro. Før hadde jeg ca 50 Kb/sek på di beste plassene, 490 ifølge itavisens speedo. Nå er det av å til ikke mer en "modemhastighet", og svært treg responstid ved surfing. Har også høyere ping enn før.

Har snakket med admin, de ser ikke noe feil på linja mi, ikke pakketap, alt ok. Derfor lurer jeg nå på om det kan ha skjedd noe med USB adapteren som brukes ifm antennen. Eller USB huben på hovedkortet. Dette begynner å bli noen år (ABit BX6 Intel 300 Celeron,overklokket til 374)

Hele systemet virkerb litt ustabilt. Kan prosessoren være kisteferdig eller? Noen som har et godt tips på en mulig årsak til problemene?

På forhånd takk!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...