Gå til innhold

Expertool på Gainward 6800gt (ref. design)

zpitx

Anbefalte innlegg

Jeg har ifølge "papiret " et Gainward 6800 gt /gs (demovare , ref. design)kjøpt på komplett.no. Mitt problem er at Expertool ikke gjennkjenner at det er et Gainward kort det er snakk om , jeg kan ikke bruke "expert update bios" og "enhanced mode" knappen. Knappene er ikke der. Noe som skulle fungert hvis det er et Gainward kort ?

Føler meg litt lurt , kanskje ikke jeg har et Gainward kort ?

Jeg vil jo tro at expertool fungere på ref. kortene også.

Håper noen kan gjøre meg litt klokere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

da er det iallefall golden sample :D

Kan det være biosen på kortet som er for gammel til at Expertool skal skjønne at det er et golden sample ?

Jeg får teste med en annen bios , mulig det hjelper.

Endret av zpitx
Lenke til kommentar

Bios-funksjonen i ExperTool var vel ikke annet enn en link til nedlasting av riktig bios allikevel?

Alle som tar steget å oppdatere bios på grafikkortet bør ha nok oversikt til å finne rett bios til kortet sitt uansett, IMO. :)

Uansett, funksjonen var tilstede i 3.18.

Lenke til kommentar

På det offisielle forumet er det mange som har klusset til dette med flashing av bios, gainward ønsker ikke å stå ansvarlig for dette (i alle fall ikke så ansvarlig som det å ha en link på sitt eget programm hehe)

Så du kan benytte linken jeg alleredet har gitt det å laste ned biosen som er linket på en sticky.

jeg poster snart nr på min bios om siden det er den du trenger etter som jeg har forstått med klokke speeden din, men om alt fungerer utmerket på denne speeden ser jeg ingen grunn til å flashe men-mulig du også har dette nummerett fra før det må du jo sjekke først

5.40.02.15.01

Lenke til kommentar

Hvis ikke Enchanged mode saken fungerer så har du tvilsomt et Golden sample kort.

Veldig mange GT ''ikke golden sample'' kort greier Ultra hastighet de å, så det er ingen verifisering på at du har et golden sample kort...

Snakk med komplett om eventuelt avslag i pris.

Lenke til kommentar
men han klarer jo 400-1100

Det gjør mange andre GT kort også, men det betyr ikke at det er et Golden sample kort.

Hvis du ikke får experttool ''enchanged mode'' knappen til og fungere har du vel rett på mellomlegget mellom et GT og et GT golden sample kort.

Lenke til kommentar

Du har rett i dette, men de har ikke garantien i behold

OM du går til linken til gainwards forum, får de masse pes om dette, du har rett til å heve kjøpet for du har ikk fått det du har bestilt.

Utover det er også gainward helt klar over det de har gjort, noe også de stakkars webshoppene er etterhvert

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...