zpitx Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Jeg har ifølge "papiret " et Gainward 6800 gt /gs (demovare , ref. design)kjøpt på komplett.no. Mitt problem er at Expertool ikke gjennkjenner at det er et Gainward kort det er snakk om , jeg kan ikke bruke "expert update bios" og "enhanced mode" knappen. Knappene er ikke der. Noe som skulle fungert hvis det er et Gainward kort ? Føler meg litt lurt , kanskje ikke jeg har et Gainward kort ? Jeg vil jo tro at expertool fungere på ref. kortene også. Håper noen kan gjøre meg litt klokere. Lenke til kommentar
zpitx Skrevet 21. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2004 Ingen som vet noe om dette ? Lenke til kommentar
UniT X Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Hei! Det fungerer på ref kortene også ja...det spørs da om du har et Golden Sample??...har ref golden sample selv alt er i orden her... Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 (endret) Har et 2400 golden sample 6800gt, har vært mye på gainward forumet ol får å få tweaket kortet mitt til det den klarer. Men har ikke lest noe om ditt problem, har du lastet ned 3.20 (ganske ny) expert tool? link til gainward forumet http://forum.gainward.de/index.php Endret 21. oktober 2004 av simalarion Lenke til kommentar
zpitx Skrevet 21. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2004 hmm dette var rare greier , jeg har v.3.20 av Expertool .Kjører fint på 400/1100 så klokkinga "fungerer" jo som den skal. Mulig jeg har blitt snytt for Golden Sample ? Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 nope, om du kjører stabilt på den settingen så er det golden sample speed Lenke til kommentar
zpitx Skrevet 22. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2004 (endret) da er det iallefall golden sample Kan det være biosen på kortet som er for gammel til at Expertool skal skjønne at det er et golden sample ? Jeg får teste med en annen bios , mulig det hjelper. Endret 22. oktober 2004 av zpitx Lenke til kommentar
John P. Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 Ifølge en del poster på Gainward forumet, er BIOS oppdaterings funksjonen fjernet fra ExpertTool siden versjon 3.18. -Enten det, eller så er det veldig mange som har et ikke-golden Sample kort. Lenke til kommentar
arciryon Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 Bios-funksjonen i ExperTool var vel ikke annet enn en link til nedlasting av riktig bios allikevel? Alle som tar steget å oppdatere bios på grafikkortet bør ha nok oversikt til å finne rett bios til kortet sitt uansett, IMO. Uansett, funksjonen var tilstede i 3.18. Lenke til kommentar
zpitx Skrevet 22. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2004 (endret) klar over at det bare er en link , men jeg lurer bare på hvorfor Expertool ikke fungerer som det skal med kortet mitt , noe det burde har gjort. Endret 22. oktober 2004 av zpitx Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 På det offisielle forumet er det mange som har klusset til dette med flashing av bios, gainward ønsker ikke å stå ansvarlig for dette (i alle fall ikke så ansvarlig som det å ha en link på sitt eget programm hehe) Så du kan benytte linken jeg alleredet har gitt det å laste ned biosen som er linket på en sticky. jeg poster snart nr på min bios om siden det er den du trenger etter som jeg har forstått med klokke speeden din, men om alt fungerer utmerket på denne speeden ser jeg ingen grunn til å flashe men-mulig du også har dette nummerett fra før det må du jo sjekke først 5.40.02.15.01 Lenke til kommentar
TDK Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 Hvis ikke Enchanged mode saken fungerer så har du tvilsomt et Golden sample kort. Veldig mange GT ''ikke golden sample'' kort greier Ultra hastighet de å, så det er ingen verifisering på at du har et golden sample kort... Snakk med komplett om eventuelt avslag i pris. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 men han klarer jo 400-1100 Lenke til kommentar
TDK Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 men han klarer jo 400-1100 Det gjør mange andre GT kort også, men det betyr ikke at det er et Golden sample kort. Hvis du ikke får experttool ''enchanged mode'' knappen til og fungere har du vel rett på mellomlegget mellom et GT og et GT golden sample kort. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 Du har rett i dette, men de har ikke garantien i behold OM du går til linken til gainwards forum, får de masse pes om dette, du har rett til å heve kjøpet for du har ikk fått det du har bestilt. Utover det er også gainward helt klar over det de har gjort, noe også de stakkars webshoppene er etterhvert Lenke til kommentar
zpitx Skrevet 23. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2004 Jeg skal ta meg en telefon til komplett snarest , skal høre hva de sier om saken. Jeg føler at jeg har krav på et golden sample kort siden det var det jeg "kjøpte" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå