Gå til innhold

HDloader hardisk på playstation 2 erfaringer?

esone

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har et lite problem med HD Advance. Det virker som de spillene jeg konverterer gjennom PS2 funker helt fint, mens ingen av de jeg konverterer gjennom PC'en med WinHIIP 1.6.5 funker.

Jeg er avhengig av å kunne konvertere spill gjennom PC'en fordi laseren på min PS2 er slitt og den klarer derfor ikke å konvertere alle spillene. Prøvde forskjellige modes, men får alltid samme resultat, nemlig den svarte skjermen rett etter at jeg trykker på Run.

Har prøvd forskjellige ting, som å reformatere harddisken på pc'en og PS2. Noe hjelp å få?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7
Har et lite problem med HD Advance. Det virker som de spillene jeg konverterer gjennom PS2 funker helt fint, mens ingen av de jeg konverterer gjennom PC'en med WinHIIP 1.6.5 funker.

Jeg er avhengig av å kunne konvertere spill gjennom PC'en fordi laseren på min PS2 er slitt og den klarer derfor ikke å konvertere alle spillene. Prøvde forskjellige modes, men får alltid samme resultat, nemlig den svarte skjermen rett etter at jeg trykker på Run.

Har prøvd forskjellige ting, som å reformatere harddisken på pc'en og PS2. Noe hjelp å få?

har du sjekket at spillene faktisk fungerer på HDAdvance først? gjør de ikke det vil du få svart skjerm. det er heller ikke alle spillene som fungerer å konvertere fra PS2 konsollen, dette har ikke med slitt laser å gjøre men HDA er ikke kompatibel med alle spill.

Lenke til kommentar
Ja, for eksempel prøvde jeg å konvertere Final Fantasy X-2 fra PS2 og fra PC. Kun den fra PS2'en funka. PC imaget ga meg en svarten skjerm,

Prøvd forskjellige modes?

Ved svart skjerm bruker du høyst sannsynlig feil mode.

Trykk select i programmet (på PS2en) og velg forskjelllige modes til det fungerer.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7
Ja, for eksempel prøvde jeg å konvertere Final Fantasy X-2 fra PS2 og fra PC. Kun den fra PS2'en funka.  PC imaget ga meg en svarten skjerm,

Prøvd forskjellige modes?

Ved svart skjerm bruker du høyst sannsynlig feil mode.

Trykk select i programmet (på PS2en) og velg forskjelllige modes til det fungerer.

FF X-2 trenger mode 3

Lenke til kommentar

Du må patche ghost recon 2.

Ghostrecon 2 isopatch

Sjekk denne guiden for å dra spillet ut av discen.

Spillutstyr.net

Det du gjør er at du drar ut spillet med DVD-decrypter(gratis prog) :)

Så bruker du innholdet i pdx-pom3.zip og patcher isoen med den overnevnte patchen.

sjekk ut begge lenkene så skjønner du det hele :)

Du må ha et swap card eller kjøre over filene via LAN (HDL-DUMB) for å få brukt den patcha ISOen eller brente discen.

Lenke til kommentar

Har chipp i maskina, så det er vel greit, men den linken til spillutstyr, fikk jeg ikke til å virke, kommer ikke inn på spillutstyr.net heller, patchen fikk jeg.

Skal jeg lage en iso av spillet? med dvd decrypt? og så patche den? hva er pdx-pom3.zip? kan jeg bruke alcohol120% istede for dvd decrypter? :no::cry:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7
Heissan, har bare et enkelt spørsmål.

Eliminerer hardisken behovet for minnebrikke?

du kan fint bruke Harddisk uten minnebrikke, men da kan du kun legge inn originale spill. vil du spille backup/import fra HDD må du ha chip som vanlig.

Lenke til kommentar
Heissan, har bare et enkelt spørsmål.

Eliminerer hardisken behovet for minnebrikke?

du kan fint bruke Harddisk uten minnebrikke, men da kan du kun legge inn originale spill. vil du spille backup/import fra HDD må du ha chip som vanlig.

Beklager, men det du sier der er tull. Det stemmer at du kun kan legge inn orginale spill (om du mener innstalasjon direkte på ps2), men du trenger absolutt ikke chip for å spille backup/import. Les tråden så står det masse om det.

Lenke til kommentar

Ved å bruke execftp på kan du overføre savegames fra memorycard over på pcen og tilbake når det passer deg. Det eliminerer ikke nødvendighet med å ha minnekort på ps2 men det gir deg sinnsykt mye plass på det kortet du har. ettersom du kan putte saves du vil spare og ikke bruker så ofte på PCen :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...