Gå til innhold

HDloader hardisk på playstation 2 erfaringer?

esone

Anbefalte innlegg

Hadde ikke giddi å brukt pengene på HD, det er på langt nær alle spill som går å legge over på hd, med mindre du legger de over fra pc`n. Jeg fikk chippet min ps2 i dag, og det funker helt supert, ikke no swap eller boot cd eller noe, la inn ps2 mediaplayer, og ser divx og xvid filmer direkte, prøvde også en 20gb hd som jeg hadde liggende, og det gikk også fint, men feks. wrc 4 og socom2, ville den ikke legge inn på hd. Er det noen som vet om det er noe forskjell på hdloader og hdadvance, når det gjelder dette med spill den ikke vil legge inn? Bruker en rippa hdloader nå.... :blush:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-qfohT7
Hadde ikke giddi å brukt pengene på HD, det er på langt nær alle spill som går å legge over på hd, med mindre du legger de over fra pc`n. Jeg fikk chippet min ps2 i dag, og det funker helt supert, ikke no swap eller boot cd eller noe, la inn ps2 mediaplayer, og ser divx og xvid filmer direkte, prøvde også en 20gb hd som jeg hadde liggende, og det gikk også fint, men feks. wrc 4 og socom2, ville den ikke legge inn på hd. Er det noen som vet om det er noe forskjell på hdloader og hdadvance, når det gjelder dette med spill den ikke vil legge inn? Bruker en rippa hdloader nå.... :blush:

det er faktisk mange fler spill som funker enn som ikke funker. de fleste av mine spill funker, og dem som ikke gjør det, vel dem spiller jeg fra dvd/cd.

det er ingen forsjell på HDloader og HDadvance, HDA er HDloader i ny innpakning etter dem ble saksøkt av sony for en stund siden.

...og wrc 4 funker glimrende på HDD, du trenger bare enable "compability mode" 3 i HDA/HDL. for en list over spill som ikke funker eller trenger compability modes sjekk denne linken her http://www.ps2nfo.com/ps2hdd.html

nå legger jeg spill inn på hdd via nettverket, og det skal være mulig å legge inn flere spill på den måten enn hva HDA/HDL klarer direkte.ta ut HDDen og plugge den rett i PCen funker også bra.

Lenke til kommentar

Ok, hvordan enabler jeg compability mode 3 da?? finner ikke ut av det jeg.... :blush:

Hadde også vært flott hvis du gadd å gi meg en grei forklaring på hvordan jeg får det til å funke med nettverk, med eller uten router? hvilke program trenger jeg osv.

Endret av weedman
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7
Ok, hvordan enabler jeg compability mode 3 da?? finner ikke ut av det jeg.... :blush:

Hadde også vært flott hvis du gadd å gi meg en grei forklaring på hvordan jeg får det til å funke med nettverk, med eller uten router? hvilke program trenger jeg osv.

compability modes enabler du ved å markere spillet du vil spille i HDA/HDL menyen, og så trykke select og deretter velge moden du vil ha (wrc 4 trenger mode 3).

når det gjelder å øverføre spill via nettverk, så er dette litt værre. kort forklart er det man trenger å gjøre å sette opp en FTP-server på PS2en, enten kjøre det fra cd eller installere på Memory cardet og deretter koble seg opp til denne med pcen. dette er litt mer avansert og hadde tatt meg resten av dagen å skrive en guide til, så jeg anbefaler at du tar en titt på http://www.ps2ownz.com/ forumet.

der finner du allt du trenger av guider og programmvare for å få dette til å virke.

...og ps! det er ikke gjort på èn kveld ;=)

Lenke til kommentar

Er det mulig å spille av filmer og musikk fra HD på PS2'en på noe av den samme måten som med XBOX? Jeg lurer på å kjøpe en DMS4 E.Z.I chip og sette inni en 120 GB HDD inn i min PS2. Er ikke sikker på hvilken versjon min PS2 er, men om noen vil fortelle det dere vet ville jeg sette veldig pris på det.

Lenke til kommentar

Heisann!

Hjelp meg med å forstå dette rett:

Hvis du kjøper hdloader eller hdadvanced + nettverksadapter + harddisk(som er kompatibel vel og merke) så kan jeg altså legge inn mine originale spill på harddisk og starte de rett derfra. Dette selv om min PS2 er umodda??

Slik jeg ser det kan jeg altså også med hdadvanced legge inn backup av spill. Har laget image av alle spilla mine på pc (har en uforsiktig lillebror), med ulike verktøy kan jeg altså fra pc legge inn disse imagene på harddisken og dermed starte spille fra harddisken på min PS2. Dette også uten chip.

Hjelp meg dere som kan dette. Har jeg skjønt dette riktig?

nin@tech

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7
Heisann!

Hvis du kjøper hdloader eller hdadvanced + nettverksadapter + harddisk(som er kompatibel vel og merke) så kan jeg altså legge inn mine originale spill på harddisk og starte de rett derfra. Dette selv om min PS2 er umodda??

Slik jeg ser det kan jeg altså også med hdadvanced legge inn backup av spill. Har laget image av alle spilla mine på pc (har en uforsiktig lillebror), med ulike verktøy kan jeg altså fra pc legge inn disse imagene på harddisken og dermed starte spille fra harddisken på min PS2. Dette også uten chip.

nin@tech

dette er helt korrekt. med umodda PS2 kan du legge inn spillene (må være originale for umodda konsoller) på HDD og spille dem derfra! :=)

du vil ikke angre på å innvestere i HDD+Netv.adapter når loadingen på alle spillene forsvinner!

når det gjelder å legge dem inn via pcen, er jeg ikke sikkert på dette siden jeg har en moddet konsoll, kanskje noen andre har prøvd dette?

men å få umodda ps2 til å virke i nettverk er litt mer vanskelig, ikke umulig men en del vanskeligere. (evt koble PS2 hdden i pcen og overføre alle spillene som burde gå smertefritt)

Lenke til kommentar
Heisann!

nin@tech

Ja det stemmer!

Du kan legge inn image fra orginale eller laste ned spill og legge på harddisk via PC.

Det fungerer både med NTSC og JAP spill også,husk bare at man må ha en TV som støtter NTSC eller kjøpe en RGB scart kabel til 99,-

Angrer ikke 1 sekund på at jeg kjøpte meg harddisk m/loader isteden for chip!

Beste investeringa jeg har gjort ihvertfall! ;)

Lenke til kommentar

Hva er forskjellen på disse forskjellige mode'ne?

Mode 1 Mode 2 Mode 3?

Hvordan er den letteste måten å endre disse mode'ne på?

Jeg brukte hdloader fra ps2ownz, la da inn mitt orginale WRC4 på disk. Dette fikk jeg ikke startet opp fra harddisken.

Jeg tok da ut harddisken fra ps2, satte den inn i pc'en, startet opp ett program som heter winhiip(eller noe sånt), da fikk jeg opp alle spillene som ligger på harddisken. Der fant jeg dette med mode'ne. Valgte mode 3 til WRC4, satte så harddisken tilbake i ps2, kjører idag WRC4 fra harddisk. HE HE.

ps2'en min er chippet, så jeg tenkte att jeg skulle teste ut å boote opp fra minne brikken på ps2'en. Ikke bruke cd plate i det hele tatt. Noen som har noe erfaring der?

Bønna fra nord.

Lenke til kommentar
Hva er forskjellen på disse forskjellige mode'ne?

Mode 1 Mode 2 Mode 3?

Forskjellen vet jeg ikke, men er iallfall slik at om et spill ikke fungerer med en mode, fungerer den trolig med en annen mode.

Ved å trykke select velger du mode på dem i HDloader. Du slipper altså å gå via pcen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7
Fant ut det etterhvert, når jeg begynte å tenke litt.  Takk for svaret.

Men når jeg skal teste ett spill, så kan skjermen gå i svart, må jeg da starte ps2 på nytt, eller har noen noen tips der?

Bønna

du kan se denne linken http://www.ps2nfo.com/ps2hdd.html for en liste over modes til spill. hvis du ikke finner det må du prøve alle modesene (ps! det er 8 forsjellige modes hvis du bruker kombinasjoner). hvis det da ikke virker, så fungerer rett og slett ikke spillet på HDloader

Endret av Slettet-qfohT7
Lenke til kommentar
Nå har jeg ikke lest hele tråden, men for å kunne sette inn en hardisk og da legge inn spill osv. Trenger man da:

- Hardisk

- Nettverksgreia, som man setter på hardisken (hvor kjøpe?)

- og en cd-greie?

- noe mer?

beklager om dette er svart på før.

Alt er tatt opp før, ja. Les, og du vil finne det ut.

- ja

- ja (spiderman - det er billigst*)

- hdloader/hdadvance

- En ps2 ;)

*har iallfall vært det en god stund

Endret av It's me
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...