Gå til innhold

HDloader hardisk på playstation 2 erfaringer?

esone

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei.

Har lenge tenkt på å bestille HDloader, men jeg måtte vente til jeg fikk penger.

Nå finner jeg ikke lenger HDloader på sidene som tidligere har blitt linket til. Er det ikke noen i Norge som har det lengre? Burde jeg da satse på HDadvance?

Jeg har ikke så god peiling på pc'er og sånn. Har selvfølgelig litt over gjennomsnittlig peiling men er ingen "hardcore overklokker". Er det vanskelig å installere HDLoader/advance? På forhånd takk for svar.

Mvh Fredrik

Endret av Vil ha skyline
Lenke til kommentar

Hei!

Har selv HDloader og det fungerer jo utmerket. Min gamle PS2 med litt sliten laser

har jo fått nytt liv rett og slett. Har studert en del dette med å kunne boote uten

HDloader CD`n, altså fra minnekortet. Er det noe som har fått dette til å virke?

Hva med det å overføre spill fra PC`n til PS2 via FTP?

Lenke til kommentar
Hei.

Har lenge tenkt på å bestille HDloader, men jeg måtte vente til jeg fikk penger.

Nå finner jeg ikke lenger HDloader på sidene som tidligere har blitt linket til. Er det ikke noen i Norge som har det lengre? Burde jeg da satse på HDadvance?

Jeg har ikke så god peiling på pc'er og sånn. Har selvfølgelig litt over gjennomsnittlig peiling men er ingen "hardcore overklokker". Er det vanskelig å installere HDLoader/advance? På forhånd takk for svar.

Mvh Fredrik

Nordicimport selger HDloader for 199,- på qxl!

HDloader på qxl

Lenke til kommentar
Gromit: du sier at man trenger chippa ps2...men du skreiv lenger oppi at man trenger umodda?

hva menes med presset cd/dvd?:p

man trenger ikke presset cd/dvd. bare en måte å legge filene inn på memory-cardet og et psx-spill.

presset cd/dvd betyr at discen er fabrikkprodusert, slik at ps2'en kan lese den uten chip. ps2'en gjenkjenner hdloader-discen som spillet crazy-taxi, men oppstartsfilen har blitt erstattet med hdloader-programmet

Lenke til kommentar
Hei!

Har selv HDloader og det fungerer jo utmerket. Min gamle PS2 med litt sliten laser

har jo fått nytt liv rett og slett. Har studert en del dette med å kunne boote uten

HDloader CD`n, altså fra minnekortet. Er det noe som har fått dette til å virke?

Hva med det å overføre spill fra PC`n til PS2 via FTP?

ja, jeg booter hdloader fra memory-cardet. du må fortsatt ha et psx-spill men jeg har også slitt laser og den leser psx spillet bedre enn hdloader-discen. må ofte resete flere ganger med den originale hdloader-discen.

hvis du legger inn execftps som et "spill" på hdloader kan du starte det og så legge hdloader over på memory-cardet, og en title.db som matcher ditt psx-spill.

som jeg har nevnt tidligere i denne tråden kan også mc-versjonen av hdloader oppdateres til hd>200gb og bedre spill-kompabilitet.

ja, det hender at jeg legger over spill via ftp, men dette går fortsatt litt tregt med de tilgjengelige programmene. derfor er det egentlig like greit å slenge hd'en over i pcen, spesielt hvis det er flere spill

for memorycard-hdloader på umoddet ps2 ta en kikk her

http://www.psxforum.com/forums/viewtopic.php?t=23567

Lenke til kommentar

Jeg har FIFA 2005 og BURNOUT 3 ( begge er originale), det går fint an å legge dem i harddisken via hdloader.. men når jeg skal spille så blir hele skjermen svart. Det funker fint med andre spill.

Har dette noe med at man kan spille online på fifa og burnout?

Endret av ARio
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...