Gå til innhold

HDloader hardisk på playstation 2 erfaringer?

esone

Anbefalte innlegg

hva burde jeg velge? HD Advance eller HD Loader?

og er den HD Advance på Hammar.no V.2.0 eller 1.0?

Det ser ut som den på Hammar.no er v1 som støtter kun 120gb(samme som HDloader). Jeg kjøpte heller HDloader(playteconline.com) istedenfor HDadvance, det er den jeg syns er best av en eller annen grunn :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
fant HDLoader på nett, men da trenger man vel brått en chip?

nah, du trenger ikke egentlig ikke chip. finnes en memorycard-versjon av hdloader som kan startes opp med et psx-spill(google litt ;) , men du trenger en måte å få det inn på memorycardet. så da er det nesten like greit å kjøpe hdloader, så sant du ikke har en x-port/max drive e.l.

mulig dette er litt i grenseland, men da får noen admins si ifra :)

Lenke til kommentar

Var det ikke slik at ATA systemet til PS2 ikke støttet større HD enn 137GB altså samme problem som de tidlige X-BOXene?

Har uansett handla HD Loader til 199 på qxl og 120gb HD hos MPX til 670 kr. Så når blir det gøy, med det FTP programmet eller PC verktøyet kan dette jo bli meget artig :)

Lenke til kommentar
Var det ikke slik at ATA systemet til PS2 ikke støttet større HD enn 137GB altså samme problem som de tidlige X-BOXene?

Har uansett handla HD Loader til 199 på qxl og 120gb HD hos MPX til 670 kr. Så når blir det gøy, med det FTP programmet eller PC verktøyet kan dette jo bli meget artig :)

jo det var sånn at ps2 ikke støttet større harddisker før.

men skyldes vel ikke ATA systemet, for nå det finnes en 48bit-patch til hdloader som gjør at du i teorien kan ha harddisker på opp til 2tb..

Lenke til kommentar

nah, du trenger ikke egentlig ikke chip. finnes en memorycard-versjon av hdloader som kan startes opp med et psx-spill(google litt ;) , men du trenger en måte å få det inn på memorycardet. så da er det nesten like greit å kjøpe hdloader, så sant du ikke har en x-port/max drive e.l.

;)

Sitter selv inne med kunnskapen, men skal spør på intraforumet om dette er greit først. Til det har kommet en klarering, tror jeg vi holder den kunnskapen utenfor forumet.

On topic: Noen som har prøvd å patche sin HDLoader og fått til å bruke større disker enn 120gb?

Lenke til kommentar
On topic: Noen som har prøvd å patche sin HDLoader og fått til å bruke større disker enn 120gb?

ja, eller det vil si, hdloader viser ihvertfall hele min 200gb, så det ser ihvertfall ut som det virker.

har imidlertid aldri brukt noe utover 120gb, så skal ikke si 100% sikkert.

er vel ingen som har så mange spill? :dontgetit:

hadde vært greier med hdd-support til media-playeren, noe ala xbox :yes:

Lenke til kommentar
ja, eller det vil si, hdloader viser ihvertfall hele min 200gb, så det ser ihvertfall ut som det virker.

har imidlertid aldri brukt noe utover 120gb, så skal ikke si 100% sikkert.

er vel ingen som har så mange spill? :dontgetit:

hadde vært greier med hdd-support til media-playeren, noe ala xbox :yes:

Vet du hvor man får tak i den patchen? og trenger man da Xport?

Lenke til kommentar
Vet du hvor man får tak i den patchen? og trenger man da Xport?

velger å vente med å poste noe om dette til "It's Me" har sjekket, (les litt lenger oppe) selv om patchen i seg selv nok ikke er ulovlig. du finner nok med google.. ;)

du trenger en eller annen måte å overføre noe til memory-cardet.. dersom du har retail-versjonen av hdloader eller hd-advance kan denne brukes

Lenke til kommentar

hmm. for å kjøre HDloader som ikke er pressa må du ha chip eller swap magic. Men synes swap magic ser så jalla ut (slide tool) selv om det fungerer, men det koster da penger å få chippet saken. (12-1300 kr :( ) så må nok smøre meg med tålmodighet til selve HDloaderen kommer.. Tar sikkert 14 dager før han duden på qxl sender (Kan innrømme at jeg tulla litt ang riktig beløp, men er fikset nå) så hadde vært fint å vite enn måte på å boote HDloader som ikke er pressa uten chip. HDn er montert. det gikk så og si smertefritt ;) Rastløs.. hehe VIL HA HDLOADER NÅÅ! Kan ikke posten trylle?

Lenke til kommentar
så hadde vært fint å vite enn måte på å boote HDloader som ikke er pressa uten chip.

kan boote hdloader fra memory card med et psx-spill. dersom du ser litt lenger oppe på siden så må du nok søke selv etter hvordan dette gjøres.. :roll:

men uansett så trenger du altså en måte å få hdloader-filene inn på memory-cardet. kanskje du tilfeldigvis har en x-port/max drive liggende :p

Endret av roger87
Lenke til kommentar

;)

Sitter selv inne med kunnskapen, men skal spør på intraforumet om dette er greit først. Til det har kommet en klarering, tror jeg vi holder den kunnskapen utenfor forumet.

Hei!

Har nå fått sjekket opp på intraforumet.

Da det ikke bryter med hverken retningslinjene eller norsk lov godtas dette på forumet. Derimot er det en del ting blant chipping/bruk av HDLoader med mer som ikke er lov. Blant annet warez, men også det at en del andre forum godtar mer enn vi gjør. Å linke til et forum som har innhold som bryter med dette forumets retningsregler er naturligvis ikke lov.

Ved å poste linker til programmer, andre forum eller ved å gi direkte informasjon, er du selv ansvarlig for at informasjonen du gir, eller gir link til, ikke bryter med norsk lov. Brudd på dette vil straffes strengt. Tenk derfor igjennom det du skriver to ganger, og er du usikker send en PM til en moderator. Om dette temaet vet nok jeg mest, så det er å annbefale å sende pm'en til meg.

Endret av It's me
Lenke til kommentar

jeg tenkte det ikke var no' vits å lage en ny tråd om dette, så jeg bare skriver det her. Jeg har kjøpt HDloader, Maxtor 160gb harddisk og nettverksadapter. Alt funker supert.

Jeg kjøpte en sånn Harddisk skuff til den stasjonære PC'n min fra Clas Ohlson. Det er allerede en 9gb(litt gammel pc..) harddisk installert i PC'n. Da jeg satt inn harddisken i skuffen, så måtte jeg formatere. Jeg tenkte det bare var den ene gangen, så jeg brydde meg egentlig ikke så mye. Da jeg skulle sette den inn i playstation igjen, så måtte den formatere der også(den hadde allerede formatert hd i ps2 da jeg satt inn for første gang). Så da jeg skulle sette den inn i dataen igjen, så måtte den formateres der også...

Så hver gang jeg skal flytte harddisken fra PS2 til PC'n eller omvendt, så må den formateres...

Noen som vet hva problemet er?

EDIT: Sjekk ny tråd om dette...

Endret av ARio
Lenke til kommentar
Så hver gang jeg skal flytte harddisken fra PS2 til PC'n eller omvendt, så må den formateres...

Noen som vet hva problemet er?

PS2'en og programmer for å legge inn PS2spill fra pcen formaterer harddisken til et ps2-format. Pcen formaterer den til feks FAT eller NTFS. Windows vil ikke kjenne igjen ps2 partisjoner, men det vil programmer som lar deg legge inn spill. Du skal ikke formatere den på pcen, med mindre du formaterer den i et PS2program.

PS2en kjenner ikke igjen en standard pcpartisjon, og en pc vil ikke uten videre kjenne igjen en PS2partisjon. Derfor ber de deg formatere.

Ikke bry deg om at pcen ber deg formatere. Når du går inn i et PS2program vil den kjenne igjen disken, og du kan legge inn så mye spill du bare orker... (eller det er plass til)

HDLoader støter og Slidetool/magic tool.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...