abcd423417984 Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 (endret) Jeg kjøpe lcd skjerm i september, men har nå begynt å få litt problemer. Faktisk så er det stort sett akkurat nå problemene har oppstått. Har vært hundre prosent fornøyd frem til nå. Det som skjer er at bildet begynner å "hoppe" litt. Med det mener jeg at punktene beveger seg (eller ser ihvertfall slik ut) opp og ned og muspekern lagger ved bevegelse. Kan nesten minne litt om en CRT skjerm hvor en telefon ved siden av mottar melding eller ringer. Som sagt har ikke dette skjedd før i dag, men i gjengjeld så har det skjedd 5-6 ganger i dag alene. Det fikser seg hvis jeg skrur skjermen av og på. Noen som har en anelse om hvorfor det er slik? Det gjør også at fontene kan bli litt utydelige. Skjermen er en 17" LCD av typen e-yama 17NE1-S Sølv EDIT: tenkte jeg skulle fortelle litt mer detaljert. Kommer horisontale striper på skjermen som "drar" bildet. Ser ut som CRT skjerm som har blitt filmet. typisk flimring. det er spesielt øverste halvdel av skjermen som er utsatt og det blir svakere og vanskeligere å se jo lengre ned man ser. EDIT2: dette skjer bare oftere og oftere, og blir verre og verre for hver gang. Endret 20. oktober 2004 av invictus Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 6. november 2004 Forfatter Del Skrevet 6. november 2004 hmm, virker som om dette kommer helt random, og hvor alvorlig det er er helt random. eneste jeg har lagt merke til er at det aldri skjer før pcn har stått på litt. Kan det skyldes varme? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 Bruker du VGA eller DVI kabel? Du kan prøve å bytte kabel, og prøve et annet skjermkort (f.eks en annen PC). Hvis det fremdeles er samme problemet så er det vel gode muligheter for at skjermen har en feil i elektronikken. Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 6. november 2004 Forfatter Del Skrevet 6. november 2004 er kun VGA inngang på denne skjermen. har ikke prøvd på annen pc da jeg kun har 1 pc tilgjengelig. Lenke til kommentar
enden Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 Sært. Spørsmålet er om det er skjermkort eller skjerm. Begge bruker tid på å bli varme, og det høres mer ut som skjermkort på meg. La maskinen stå på en stud og sørg for å ha kald skjerm. Så er det bare å se om problemet kommer med en gang, eller først når skjermen blir varm Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 6. november 2004 Forfatter Del Skrevet 6. november 2004 jeg har hatt pcn MED samme skjermkort i 3 mnd før jeg kjøpe skjermen og har aldri hatt problemer på den gamle CRT skjermen min. videre så nevnte jeg vel at problemene forsvinner hvis jeg skrur skjermen av og på igjen? derfor tror jeg det er skjermen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå