Zappy Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 Har lurt litt på om tempraturmåleren min viser rett tempratur. Har en amd 2500+ på default clock på et abit kd7 mobo med kt400 chipset . På prosessoren har jeg en 92mm vifte på en ganske svær kjøle blokk på og på chipsettet har jeg en liten kjøleribbe uten vifte. I speedfan ligger prosessoren på 54 grader når den idler og litt nermere 60 med load, mens chipsettet og HDer viser 40 grader. Det merkelige er at når jeg tar på prosessor ribben så er den omtrent det kaldeste jeg finner i maskinen. Selvfølgelig er core mye varmere, men ikke 54+ grader... eller hur? Takker for alle svar. :!: Lenke til kommentar
Halvsame Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 Enten er måleren feil, eller så er ikke kjøleren montert skikkelig. Lenke til kommentar
am3k Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 Ehhhh.... hva gjør denne under vannkjøling? Sjekk at kjøleribben er ordentelig koblet til CPU. God kontakt. Du bruker goop? Lenke til kommentar
Zappy Skrevet 20. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2004 Ehhhh.... hva gjør denne under vannkjøling? Sjekk at kjøleribben er ordentelig koblet til CPU. God kontakt. Du bruker goop? Bommet visst på forumet. Jeg kan ikke tenke meg at det er det som er galt. Bruker goop og burde jo være god kontakt. Tempraturen holder seg stabil og ribben blir jo ikke serlig varm, men kan jo alltid være det er det som er gale. Skal ta en titt på det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå