Gå til innhold

Death of an Amiga (grusomme bilder)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Haha, skikkelig bra. Maskinen virker sikkert enda den. Var ikke store effekten av å grille den med sprayboks+lighter så det ut for.

Jeg hadde 3 amiga'er i min storhetstid, alle hadde harddisk til og med.

og 2(!) diskettstasjoner. Massive respect!

1200'n hadde Blizzard 1230 grafikkort. Lurer på hvor de er nå egentlig..står vel og støver ned i et skap i det gamle huset vårt kanskje. 1200'n var passe hanglete, var ikke plass til 3,5" harddisk inni, så jeg bare hadde den åpen med HD-kabel+disk hengende ut på sida.

A2000 var den største tabben jeg noen sinne har kasta bort penger (7000 konformasjonspenger) på. Det var jo en klin lik maskin som 500, bare med nytt Workbench-OS. Dog brukte jeg den i mange år før 1200 gjorde sitt inntog i hverdagen med OS 3.1 og lekker AGA-grafikk...*sukk*

Tror det var rundt 1999 jeg også gikk over til PC, etter å ha sikla på Daggerfall hos en kompis lenge, og begynte å bruke Pentium-100 maskiner på skolen hver dag. Det var et HARDT moralsk valg skal jeg si dere..som hardbarka Amiga-fan siden 1986, HATA jeg selvsagt PC og PC-brukere.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Jeg husker godt ennå hvordan jeg ble utledd av en som nettopp hadde startet en butikk som solgte PC'er på stedet jeg bodde. Jeg på min side flirte av 386 og 486 maskinene hans. Skulle ønske jeg fremdeles hadde grunn til å gjøre det.. :roll: men ting forandret seg etterhvert, i et tempo jeg overhodet ikke likte.

Min første maskin var en Commodore 64, så en Amiga 500, en Amiga 600 med hele 20GB HD som jeg fikk for under tusenlappen! :love: (nedlegging utsalg). Kom aldri til 1200.. :no: for militæret kom i veien. Og etter det ble det.. .. sukk.. PC.

Jeg skaffet også min første synthesizer og sampler da jeg hadde Amiga 500. Brukte bl.a. et program jeg tror hette Sonix, husker ikke helt, og tok opp materialet på kassetter som hadde vært original kassetter med cover låter fra noen virkelig cheesy 80talls band, kostet vel 5 kroner per kassett.. hehe. Det var på denne tiden ATARI med sin ST modeller gjorde inntok i musiker verdenen, kom med ferdig integrert MIDI tilkobling og greier. Husker jeg fant et nummer av bladet [/b]Musikkpraksis[/b], dette var på starten av nittitallet. Det var i sort-hvitt og handlet blant annet om å lage musikk på ATARI maskinene. Synet av det da merkelige pianoroll vinduet sitter fremdeles etset på hornhinnen. Jeg har lest bladet mer eller mindre jevnlig siden dess :thumbup:

Jeg hadde en fet joystick kalt ett eller annet med commander, kom med 3 utskiftbare håndtak (ett med fingergrep, en kule og et med gradvis tynnere rundt grep fra toppen mot basen). Kan ikke huske at den noensinne gikk i stykker. Da jeg hadde C64 maskinen brukte jeg en TAC-2 joystick. En kamerat klarte å knekke den :whistle:

Med PC ble alt så mye mer.. kynisk. Jeg tror fremdeles Commodore bidro kraftig til å sette fart i mutimedia området på PC fronten. Har ikke fulgt med noe særlig hva som har skjedd videre med Commodore etter de første årene etter at jeg solgte min siste Amiga, men jeg savner en alternativ plattform (ikke bare som OS).

Jeg fikk forresten min første VR opplevelse i en maskin styrt av en A4000 på Tusenfryd! hehe :w00t:

Endret av Hidden
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...