Gå til innhold

Den rette rammen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ECC eller registered har ikke så mye å si. Dette står angitt i hovedkort-manualen din hva ditt kort krever.

Det har med en viss mengde RAM å gjøre på enkelte kort, ikke overklokking.

Men ECC er mer stabil enn vanlig RAM, derfor bruker man ECC i servere.

(På mitt kort står det at det krever ECC(registered hvis jeg skal ha mer enn 2 RAM-"brikker") Det trenger ikke være tilfelle med ditt kort.

Sveinl.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-20 03:11, NeoGeo skrev:

Hei

Jeg vurdere og kjøpe Asus P4S533 hovedkort.

Vilken ram type bør jeg ha?

Lurte på denne på komplett:

DDR-DIMM PC2700 512MB DDR CL2.5

Minne 184-P (for DDR-PC333MHz)

Bør jeg ha 1*512 eller 2*256mb?

To små brikker pleier å være raskere enn 1 stor. Det spørs hvosdan CAS de har. Hvilken CAS har de? 2? eller 2,5?

Sveinl.

Lenke til kommentar

Altså, ecc: error correction c..... gjør at det blir mer stabilt men TREGERE!!!

Registrert ram krever mange dual systemer + mange krever dette dersom du skal ha mer enn 2 ddr brikker.

Klarer du deg med kun 2 brikker, så verken kjøp ecc eller registrert, men kjøp orginal eller fra et bra merke som corsair, crusial, samsung.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-20 07:18, JohndoeMAKT skrev:

Registrert ram krever mange dual systemer + mange krever dette dersom du skal ha mer enn 2 ddr brikker.

Klarer du deg med kun 2 brikker, så verken kjøp ecc eller registrert, men kjøp orginal eller fra et bra merke som corsair, crusial, samsung.

Trur du tar feil der. ECC bruker vel paritet og paritet treger ikke ned systemet men tar ikke alle bit feil. Oppdager den feil kommer feilmelling på skjermen. Paritet error. system holted.

Kanhende at jeg på jorde men trur ikke det.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-20 10:58, Bøgge Bakken skrev:

Quote:

Den 2002-05-20 07:18, JohndoeMAKT skrev:

Trur du tar feil der. ECC bruker vel paritet og paritet treger ikke ned systemet men tar ikke alle bit feil. Oppdager den feil kommer feilmelling på skjermen. Paritet error. system holted.

Kanhende at jeg på jorde men trur ikke det.

Bøgge Bakken nei han har rett,d blir litt tregere,men systemet blir mere stabilt med ecc ram.

Kjetil

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...