Gå til innhold

Biter du negler?

Bruker-33331

Biter du negler  

743 stemmer

1. 1. Biter du negler

• Jupp, elsker bakterier
      249
    • Av og til...må holde bakteriebestanden under kontroll
      228
    • Nei, bakterier biter *hulk*
      267

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 måneder senere...

Biter du negler?

Jupp, elsker bakterier [ 90 ]

Av og til...må holde bakteriebestanden under kontroll [ 71 ]

Nei, bakterier biter *hulk* [ 92 ]

wtf?

om det er masse bakterier i neglene er det vel ikke grunnen til at folk ikke biter negler, tror mer det er en stygg ting å gjøre, det ser fælt ut på neglene og det ser ikke heller bra ut om noen sitter å biter.

selv biter jeg ikke negler men gjorde det en stund når jeg var mindre, sluttet ved å begynne å klippe med negelklipper når de begynte å bli lange...

Lenke til kommentar

Jeg biter. Når jeg sitter for meg selv med pc-en tar jeg meg alt for ofte i å bite negler uten tenke over det.

Edit: må bare legge til at neglene mine ikke ser stygge ut selv om jeg biter. Biter liksom ikke så langt inn som mange andre gjør.

Endret av Øssa
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Jeg klarer ikke bite neglene mine. De er for tykke (drikker mye melk). Jeg klipper dem likevel opptil flere ganger i uken. Har alltid like korter negler som ... Frodo.

Lenke til kommentar

Jeg har aldri bitt negler og kommer aldri til å gjøre det. Ikke en gang har jeg gjort det. Det er flere grunner til det. Den søtrste er nok at jeg har mellomrom mellom fortennene mine og jeg tror det nesten er mulig å få det til. Dessuten synes jeg bare det ser vondt ut, og det ser heller ikke pent ut.

Lærte meg dessuten tidlig å bruke neglesaks (før det klippet alltid moren min neglene mine). Foreldre burde faktisk bli mye flinkere til å klippe negler på ungene enn det de er idag. Tenk litt over det! Hvorfor biter folk negler? Jo, enten fordi de er nervøse, og neglebitingen da kommer som en automatisk "refleks", eller fordi neglene er for lange. Dersom foreldre klipper de så korte at det blir vanskelig å bite dem vil man jo ikke få den vanen. Hvis foreldrene også lærer barna sine sunn fornuft og å klippe negler burde man ikke få slike problemer.

For de som har lyst til å slutte har jeg et all right tips. Det går ann å få kjøpt en type salve som vistnok smaker grusomt. Go negl er vel en av dem. Store problemet med disse er at man "glemmer" å smøre dem på fordi man ofte ubevisst har en trang til å bite negler. Da kan det være lurt å få en samboer, forelder eller annet til å hjelpe deg med å "huske" det.

Snorre :)

Lenke til kommentar
Jeg biter negler som besatt. Har prøvd alle sånne ting med ekkel smak som skal få meg fra det, men jeg merker ikke noe til noen ekkel smak.  :blush:

6767835[/snapback]

Det letteste måten å slutte på er hvis du går over til å bite på huden ved siden av isteden ;) neglene blir i hvertfall penere

Lenke til kommentar
Jeg biter negler som besatt. Har prøvd alle sånne ting med ekkel smak som skal få meg fra det, men jeg merker ikke noe til noen ekkel smak.  :blush:

6767835[/snapback]

Det letteste måten å slutte på er hvis du går over til å bite på huden ved siden av isteden ;) neglene blir i hvertfall penere

6768087[/snapback]

Da ser jo huden hælt forjævlig ut :p

Btw, den "vonde" smaken overser man bare, funker jo ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...