AutoExec Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 Hei, tror jeg tok i litt for mye på klokkingen, og nå starter ikke bios. Har aldri vært borti dette før, men har prøvd å resete CMOS, eller ihvertfall det jeg tror er CMOS.. manualen ligger hjemme i oslo (bor i trondheim). Uansett: det funker likevel ikke. Med en gang jeg skrur på strømmen starter PC'en, men etter noen akselerasjoner av harddisken skrur den seg av igjen. Noen som vet hva mer jeg kan gjøre enn å resete CMOS? Lenke til kommentar
ghost7 Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 når den skrur seg av igejn so høyres det ut som ei laus vifta i mine øyre... Lenke til kommentar
FuglFøniks Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 (endret) Har prøvd å resete CMOS, eller ihvertfall det jeg tror er CMOS.. manualen ligger hjemme i oslo (bor i trondheim) http://www.msi.com.tw/program/support/manu...?UID=572&kind=1 Sjekket om CPU-kjølern/vifta snurrer....? Endret 19. oktober 2004 av pain Lenke til kommentar
AutoExec Skrevet 20. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2004 Takk, pain... lette etter den men fant den ikke ghost7: hvordan kan en løs vifte gjøre at PC'en skrur seg av? Hvis ikke du mener at cpu-vifta ikke går rundt og det blir for varmt da... men jeg har vannkjøling. Det jeg gjorde i bios før det skjedde var forresten å sette fsb opp fra 230 til 240, vcore opp til 1.75v og ram volten et bittelite hakk opp.. mulig jeg ikke skulle gjort det siste. Lenke til kommentar
AutoExec Skrevet 20. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2004 Virker som jeg gjorde det riktig med å kortslutte pin 2 og 3 på JBAT1. Kan det være mulig at batteriet til CMOS er flatt? Lenke til kommentar
okidoki Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Virker som jeg gjorde det riktig med å kortslutte pin 2 og 3 på JBAT1. Kan det være mulig at batteriet til CMOS er flatt? Klarer ikke helt å se hva jumperen heter, men det er den som står rett bak PCI slotten som er nest nederst (der som lydkortet står, utrooolig lett å komme til). Dersom batteriet ditt er flatt vil BIOS cleares hver gang du trekke ut strømkabelen til PSU og lar den være ute en stund. Trekker du ut/ evt. slår av PSU med knapp bakpå PC når du clearer CMOS? Lenke til kommentar
AutoExec Skrevet 20. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2004 Det som er rart er at PC'en starter hver gang jeg skrur på PSU (trenger ikke trykke inn knappen foran) Men PC'en burde altså kunne brukes selv om batteriet er flatt, dog med default bios? Lenke til kommentar
wim Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Er ikke 1.75 i volt litt i overkant? Lenke til kommentar
okidoki Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Det som er rart er at PC'en starter hver gang jeg skrur på PSU (trenger ikke trykke inn knappen foran) Men PC'en burde altså kunne brukes selv om batteriet er flatt, dog med default bios? Tror min maskin og starter automatisk da det er en instilling som er sånn i BIOS. Kan disables, men er på default. Pc'en bør absolutt kunne brukes selv om batteriet er borte, da må du selvfølgelig stille inn alle settings i BIOS hver gang du slår maskinen på etter den har vært av. Lenke til kommentar
wim Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Det følger med en brakett med ekstra usb-porter ellerno og fire LED's til dette hovedkortet. Disse led'ene kan brukes til å feilsøke ved oppstart. Men vær oppmerksom på at de ikke nødvendigvis er riktige, jeg har ett slikt kort, og det viste cpu error på en cpu en kompis hadde, og når han kjøpte en nye, så viste den også cpu error. Det viste seg at begge to virket på ett annet hovedkort..... Lenke til kommentar
AutoExec Skrevet 20. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2004 eh.. fant feilen.. Jeg hadde visst ikke satt jumperen tilbake på tiktig plass. Trodde den bare skulle settes tilbake over pin 1 og 2, men den må visst settes tilbake på to andre pins rett ved siden av. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå