stektfisk Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 Det er mye snakk om hovedkort som kjører 2 skjermkort samtidig. Har dette mye å si for ytelsen og kan man kombinere et gammelt kort med et nytt? Mulig dette er et dumt spørsmål, men jeg tror mange lurer. På forhånd takk. Lenke til kommentar
pooh Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 Vet at de gjorde dette i gamle dager og fikk større ytelse, og ikke minst hele 32 mb ram Lenke til kommentar
#Pazuzu Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 Regner med at du tenker på de nye SLI (Scalable Link Interface) kortene fra nVidia? I går (19.10.04) lanserte nVidia det nye nForce 4 brikkesettet i tre smaker, nForce4 (nedstrippet utgave), nForce4 Ultra og nForce4 SLI. Kjøper du et hovedkort med sistnevnte brikkesett (først ut er ASUS og MSI) kan du komplementere det med 2 stk PCI-Express nVidia 6800 GT eller Ultra (alt. 6600/6600GT/6800 - men skal du først gå for SLI tipper jeg de fleste velger 6800GT eller bedre...) Pr. d.d finner jeg ikke tilgjenglig 6800GT/Ultra i PCI-Express utgave og det går sikkert noen uker før du får tak i hovedkort med nForce SLI støtte i nettbutikker her til lands. Slik jeg har skjønt det er det ikke mulig å kombinere ulike revisjoner i SLI, jeg tviler derfor på om det er særlig lurt å gamble på innkjøp av ett kort nå for å så senere utvide med et ekstra... Personlig er jeg klar til å svi av noen $ på et nytt 939 mobo SLI, en 3500+ og et par 6800 GT. =) Prøver å være sterk men klarer bare ikke la være... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå