Pendleren Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 Hei, Jeg har nettopp fått meg en ny maskin i hus som erstatter den gamle traveren. Med XP er det lett å sette opp internet mot bredbånd. Plugger kabelen i nettverkskortet og er oppe og går. Men til min store fortvilelse får jeg ikke tilgang til bl.a. web-sidene tv2.no, nettavisen.no eller netcom.no. Alle andre sider jeg har prøvd fungerer uten problemer. Har forsøkt alle mulige endringer i innstillingene i exploreren, men uten hell. Har noen vært borte i dette før? PS! Har forsøkt oppkobling på de nevnte sidene fra min gamle maskin med de samme software- innstillingene, og da har det fungert. Takker for innspill! :-) Lenke til kommentar
sokk Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 (endret) Hvis det er snakk om Telenor ADSL eller andre ADSL-leverandører som bruker PPPoE-teknologien, så sjekk ut: Q: I can't access some websites and/or send and receive email. Why? Andre sider: dslreports MTU guide En annen side om emnet Jeg har hatt de problemer du beskriver, og det var MTU-størrelsen som var feil. (Noen websider virket, andre ikke). Endret 19. oktober 2004 av sokk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå