Delvis Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 Har det noe å si om lading står på lenge, eller er det bare fordel om ledningen står i så ofte og lenge som mulig? Lenke til kommentar
Excelsion Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 Fordel om du lader det ofte, behøver ikke å være lenge. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 19. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2004 (endret) Fordel om du lader det ofte, behøver ikke å være lenge. Men har det noe (negativt) å si om den er tilkoblet lenge..eller mesteparten av tiden mens den ligger hjemme? Sånn at det kan bli for mye lading og at man bør koble fra etter en tid? noen sier det (at batteriet blir dårlig fortere av det) og noen nei Det hadde jo vært fordel om det ikke hadde noe si, så du slipper bry deg om å tenke på å koble fra. Det er sånn jeg tenker Endret 19. oktober 2004 av groenn Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 20. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2004 ingen som vet, og kan si litt mer her heller? Veldig laber respons på ting her i denne kategorien synes jeg Og kan ikke noen være snill å forklare meg hva "å bumpe" betyr? Det ble sagt i en annen tråd at jeg gjorde det( hvis jeg oppfattet riktig) men aner ærlig talt ikke hva som ble ment og ble ikke svart når jeg ba om forklaring Lenke til kommentar
SUPERJANNE Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 du har 1348 innlegg og vet ikke hva bumping er? er du en tøysekopp? 2 innlegg etthverandre er bumping Lenke til kommentar
okidoki Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Vel, det jeg kan si med sikkerhet er at Litsium batteri ikke bør tømmes helt for strøm, da har dem bedre av klattlading. Vet ikke hva slags type batteri det er snakk om eller hva slags utstyr det står på så jeg kan ikke si så alt for mye mer enn dette.... Bumping er å skrive ett innlegg som ikke har noen annen mening enn å få aktivitet i tråden, dvs et meningsløst innlegg bare for å få tåden opp på den derre siste 24timers lista. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 20. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2004 (endret) ok takk jmmk! Hadde en mistanke om det. Det har vel ganske enkelt med at jeg aldri har hatt behov for det før jeg hadde en tråd her i denne kateg. ..og har derfor aldri vært borti eller registrert fenomenet "bumping" før okidoki; Obs. så det kan være forskjellig etter type. Det er siemens Cx 65 dette her. Når jeg kjøpte den, sa hun jeg skulle sette den på lading i 10 12 t første gang. Men da jeg så i manualen, sto der 2 t - så jeg trodde jeg hadde hørt feil og ladet den i bare få timer. Men nå har den stått til lading i nesten et døgn. Så, jeg vet ikke og håper bare noen (som kanskje kjenner telefonen godt) kan gi litt tips. Feks om man bør la batteriet bli ganske tomt før man lader igjen (som man sier om noen tlfer) og eller om det er like mye eller mer fordel om den står tilkoblet mest/så ofte som mulig - eller om den ikke bør stå for lenge tilk. - eller om ingenting av dette har betydning fra eller til Bumping er å skrive ett innlegg som ikke har noen annen mening enn å få aktivitet i tråden, dvs et meningsløst innlegg bare for å få tåden opp på den derre siste 24timers lista. det var hverfall DIFINITIVT ikke meningen det var ganske enkelt fordi jeg savnet respons på et spørsmål Det var her så får man evt. bedømme selv Endret 20. oktober 2004 av groenn Lenke til kommentar
Algron Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Jeg lader alltid min mobil over natta Lenke til kommentar
Excelsion Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Du kan gjerne tømme batteriet 1-2 ganger etter du har kjøpt den, så kan du bare lade i hytt & vær. Om du lar den ligge en evighet betyr ikke det noe da den kutter strømmen når den er full alikevel. Alle nye telefoner har Lithium batterier, så det er ingen fare. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 20. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2004 Du kan gjerne tømme batteriet 1-2 ganger etter du har kjøpt den, så kan du bare lade i hytt & vær. Om du lar den ligge en evighet betyr ikke det noe da den kutter strømmen når den er full alikevel.Alle nye telefoner har Lithium batterier, så det er ingen fare. takk for oppklaringen! Lenke til kommentar
pologutt Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Har det noe å si om lading står på lenge, eller er det bare fordel omledningen står i så ofte og lenge som mulig? Uansett bør den ikke stå i mer enn 24 timer, uansett. Mange som nekter på dette, men det er mitt og mange andres råd. Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Vil nå si at det ikke er så sabla nøye. Ladd den så mye som det står i bruksanvisningen, og vis du mener batteritiden er kort, så klag. Ta gjerne med deg dokumentasjon fra mobilselskapets hjemmesider hvor det står batteritiden. Om de i butikken sier at det ofte er feil, så kan du jo si at du vil prøve med et annet batteri. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå