svein åge Skrevet 10. november 2001 Del Skrevet 10. november 2001 Jeg har Abit KT7A-RAID hovedkort. Er det noen som veit hvordan jeg kan få brukt den ene Raid`en til en harddisk . Har allerede brukt opp alle de andre kontrollene ( 2 cd-rom og 2 hardisker ) . Lenke til kommentar
Akke Skrevet 12. november 2001 Del Skrevet 12. november 2001 På epox er det bare å plugge den til i alle fall Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 12. november 2001 Del Skrevet 12. november 2001 Du må koble inn den raid kontrolleren i bios først. Så kobler du bare til på vanlig måte, men kanskje med slik at du begynner på den nederste oransje kontakten. (Ta i bruk nummer 1 før nr 2). Så skal det bare være å søke etter ny hardware i windows. Du må sikkert installere ata 100 driverne for både windows og HPT370 kontrolleren. raid driveren finner du på high-point.com eller no i den dur. Selskapet heter Highpoint så det er noe slikt i web adressen også. HAr du ikke oppdatert biosen og om du kjøpte kortet slik som meg for snart ett år siden , så er det lurt å flashe biosen. Hadde en mellomting mellom ata 33 og 66 før jeg oppdaterte min. Ta backup just i case. Sånn da er du vel på vei? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå