hylo Skrevet 20. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2004 Altså en slags reklamasjonstråd? Det er forbudt i følge forumreglene. Nå... Nå begynner jeg å lure Lenke til kommentar
hylo Skrevet 20. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2004 Det er for å få folk til å forstå at det ikke bare er Dimmu Borgir som er bra black metal.Og for å få folk til å høre på de bandene Jo, men då er det vel bedre å ta for seg band for band i steden for å ramsa opp omtrent alt som er av black metal? Dei store listene seier liksom ikkje så mykje om musikken. Det er de jeg syntes er best, og syntes dere burde prøve å høre på. Btw, det finnes menge andre black metal band, f.eks Graveworm Arctuturus Gehenna Troll Raven Aeternus Og så videre.... Det er faktisk mange andre black metal band der ute! Lenke til kommentar
H4ngm4N Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Det blir liksom bare hamring. Det er det som gjør at jeg liker Emperor og Dimmu Borgir så godt, de blander inn symfoniske elementer (spesielt Dimmu) med trøkket fra black metal. ''Hamring'' også kalt blastbeats er bare fett når det gjelder black metal, uten de heftige trommisene og heftige blastbeatsene hadde ikke black metal vært så fett! Emperor er konge, de har også blast beats blastbeat eller hva du kalte det, er jo noe av det som gjør bm bra, men når det ikke er noe annet enn blastbeats, blir det litt kjedelig, synes jeg... Lenke til kommentar
hylo Skrevet 20. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2004 Det blir liksom bare hamring. Det er det som gjør at jeg liker Emperor og Dimmu Borgir så godt, de blander inn symfoniske elementer (spesielt Dimmu) med trøkket fra black metal. ''Hamring'' også kalt blastbeats er bare fett når det gjelder black metal, uten de heftige trommisene og heftige blastbeatsene hadde ikke black metal vært så fett! Emperor er konge, de har også blast beats blastbeat eller hva du kalte det, er jo noe av det som gjør bm bra, men når det ikke er noe annet enn blastbeats, blir det litt kjedelig, synes jeg... Ja, ser meg jo enig i det, men det er som regel aldri bare det Lenke til kommentar
dessessop Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Det er de jeg syntes er best, og syntes dere burde prøve å høre på.Btw, det finnes menge andre black metal band, f.eks Graveworm Arctuturus Gehenna Troll Raven Aeternus Og så videre.... Det er faktisk mange andre black metal band der ute! muligt eg virker veldig pirkete no, men kvifor bør ein høyre på dei ? kva som er så bra med dei? Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 (endret) det du skrev nå kan man si om hvilken som helst musikk Endret 20. oktober 2004 av TLZ Lenke til kommentar
hylo Skrevet 20. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2004 Det er de jeg syntes er best, og syntes dere burde prøve å høre på.Btw, det finnes menge andre black metal band, f.eks Graveworm Arctuturus Gehenna Troll Raven Aeternus Og så videre.... Det er faktisk mange andre black metal band der ute! muligt eg virker veldig pirkete no, men kvifor bør ein høyre på dei ? kva som er så bra med dei? Ok, da. Bathory: Så og si ''the father of black metal''. Det første (og de beste) albuma fra han kom i på midten/slutten av 80-tallet. Det var veldig forut sin tid, siden det var han som lagde den første black metalen som faktisk var ordentlig satanisk, tenker nå på sanger som ''The Rite Of Darkness'' og ''In Conspiracy With Satan''. Ganske ''garasje'' produsjon på de 3-4 første albuma, men det retta seg utover i karrieren hans. Bathory har ikke altid vært black metal, men de 3 første albuma var black metal. Mens etter de 3 ble det bare mer og mer vikingmetal, så over til thrash, og så til vikingmetal igjen. Darkthrone: Darkthrone var egentlig ett death metal band, bare hør på albumet ''Soulside Journey'' Mens på deres andre album, ble det black metal for alle penga. For det første, Darkthrone har altid vært ett av yndlingsbandene mine, på grunn av geniale album. Enkelte album de har gitt ut er bare helt herlige, men god produsjon er det da ikke. De beste albuma er: A Blaze in the Northern Sky , Under a Funeral Moon og Panzerfaust. Emperor: Meget bra black metal, drevet av Ihsahn (Vegard Sverre Tveitan). De har laget veldig gode plater. Deriblandt In the Nightside Eclipse, Anthems to the Welkin at Dusk og Prometheus - The Disipline of Fire and Demise. De tonet ned black metallen etter Anthems to the Welkin at Dusk til litt mer klassisk metal, dvs de brukte mer melodiske riff og ikke bare growl stemme. Men alikevel det er bra for det. Immortal: Legender innen black metal. Det er ingen som har lagd så mange gode plater som de. (5 plater som er geniale av de 7 som er laget.) De tonet aldri ned musikken sin, men ble bare bedere og bedre, og hardere og hardere. Bandet er litt mer ''umelodisk'' igjen da, med mange blastbeats og kjapt gitarspill. Hør på disse albumene: Sons of Northern Darkness, Damned in Black og At the Heart of Winter. Mayhem: Er vel det bandet med blodige bakgrunnen av dem alle. De ga ut Deathcrush i 1987, og da ble albumet sett på som meget bra. Så var det en rekke ting som skjedde med Mayhem. Deriblandt selvmord, og drap. Så kom albumet De Mysteriis dom Sathanas. Ett JÆVLA bra album. Det er noe av et beste som har blitt lagd noensinne ifølge ganske mange. Etter det har begynte de med mer moderne black metal (A Grand Declaration of War), men så kom Chimera, som var litt mer back to the basics of black metal. Satyricon: Satyricon er ett mer moderne black metal band, men også veldig bra. De ga ut det første albumet i 1993, som ble kalt Dark Medieval Times. også The Shadowthrone 1.5 år etterpå, i 1995. Så kom albumet Nemesis Divina ut, som har en av black metalens mest kjente sanger i seg, Mother North. En utrolig bra sang. I 1999 kom Rebel Extravaganza ut. Også et bra album. Så i 2002 kom Volcano ut. Ett sykt bra album! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå