Gå til innhold

Black metal, gi det en sjanse.

hylo

Anbefalte innlegg

Først vil jeg si at det er en annen tråd om metal , ikke black metal. Derfor starter jeg en.

Dere som hører på vanlig metal, eller noe annet for den saks skyld, ta dere litt tid å hør på denne type musikk. De som vil si ''Å, black metal er bare organisert støy som ikke skulle ha blitt lagd i det hele tatt.'' kan spare seg for å poste slike kommentarer, og heller bruke tiden på noe annet.

Noe black metal har dårlig lydkvalitet, noe som er litt av sjarmen til black metal.

Eller at dere sier at ''Burzum'' er nazi-metal. Husk på dette: Det er personen som har lagd det som er en meget nasjonalistisk person med sterke meninger. Det er musikken som er bra, ikke mennesket som har lagd den.

Eksempler på kilder som band bruker:

- Sterkt inspirert av natur, noe som gjør tekstene meget lyriske.

- Hedenske kilder, gjør tekstene viking-aktige.

- Guder/personer, informative tekster.

Kremen av black metal band (Syntes jeg):

1349

Bathory

Burzum

Beherit

Darkthrone

Emperor

Enslaved

Gorgoroth

Graveland

Hades Almighty

Immortal

Keep of Kalessin

Khold

Koldbrann

Mayhem

Nargaroth

Satyricon

Thorns

Ulver

Windir

Xasthur

Hvis mer skal legges til, bare å si ifra!

Endret av Hylo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Eller at dere sier at ''Burzum'' er nazi-metal. Husk på dette: Det er personen som har lagd det som er en meget nasjonalistisk person med sterke meninger. Det er musikken som er bra, ikke mennesket som har lagd den.

Så du synes det er helt greit at band står fram og er nazi-sympatisører? :nei: (Ikke om jeg vet om "Burzum" er det, men ut fra det du skriver om dem, høres det jaggu ut som det)

Endret av Pug
Lenke til kommentar

Ikke for å bli for pirkete, men siden du har lagt Bathory på 1.-plass. Bathory regnes mest som den største forfaderen til dagens black metal-sjanger, men blant dagens standarer er det litt vanskelig å kalle det det.

Men all heder til Bathory og Quorthon.

Ellers må jeg si at Taake er et stort band, og er så absolutt på min (min ja i alle fall :wee: ) Topp5 liste

Lenke til kommentar
Ikke for å bli for pirkete, men siden du har lagt Bathory på 1.-plass. Bathory regnes mest som den største forfaderen til dagens black metal-sjanger, men blant dagens standarer er det litt vanskelig å kalle det det.

Men all heder til Bathory og Quorthon.

Ellers må jeg si at Taake er et stort band, og er så absolutt på min (min ja i alle fall :wee: ) Topp5 liste

Det er ikke etter de som er best eller ikke, bare lista opp favorittene mine.

Taake er bra, men ikke en av mine favoritter.... ;)

Lenke til kommentar
Så du synes det er helt greit at band står fram og er nazi-sympatisører?

Nei, det gjør jeg ikke. Hvis du har hørt musikken, så handler den om alt annet en nazi-relaterte ting.

Ja, ok... Men jeg synes at det virker "galt" å høre på band som er nazi-sympatisører. (Om de er nazi-sympatisører? Ikke selve tekstene eller musikken, men imaget til bandet?) :dontgetit:

Lenke til kommentar

Nei, det gjør jeg ikke. Hvis du har hørt musikken, så handler den om alt annet en nazi-relaterte ting.

Ja, ok... Men jeg synes at det virker "galt" å høre på band som er nazi-sympatisører. (Om de er nazi-sympatisører? Ikke selve tekstene eller musikken, men imaget til bandet?) :dontgetit:

Syntes det virka helt jævelig før jeg og, men tok motet fatt og tenkte jeg kunne prøve å høre på det... Det var faktisk ganske bra, og det er det nå og.

Men som sagt, jeg liker musikken, ikke fyren som har lagd det. Personlig hater jeg han fyren der.

Lenke til kommentar

Det der kommer jeg aldri til å forstå. Så lenge musikken er bra så er jeg fornøyd. Om musikkerene tilber satan, gud, hitler, eller Mr. Lee nudler med kyllingsmak. I don't care.

Lenke til kommentar

Det der kommer jeg aldri til å forstå. Så lenge musikken er bra så er jeg fornøyd. Om musikkerene tilber satan, gud, hitler, eller Mr. Lee nudler med kyllingsmak. I don't care.

Enig!!!

Til trådstarter: Min liste ville nok blitt ganske annerledes, med Emperor på topp og så Dimmu Borgir, etter det vet jeg ikke, men Bathory er ganske bra. Mye av musikken på listen din liker jeg ikke noe særlig, ettersom det blir for lite eller ingen "melodi" (vet ikke helt åssen ordvalg jeg skulle bruke). Det blir liksom bare hamring. Det er det som gjør at jeg liker Emperor og Dimmu Borgir så godt, de blander inn symfoniske elementer (spesielt Dimmu) med trøkket fra black metal.

Lenke til kommentar
Det blir liksom bare hamring. Det er det som gjør at jeg liker Emperor og Dimmu Borgir så godt, de blander inn symfoniske elementer (spesielt Dimmu) med trøkket fra black metal.

''Hamring'' også kalt blastbeats er bare fett når det gjelder black metal, uten de heftige trommisene og heftige blastbeatsene hadde ikke black metal vært så fett!

Emperor er konge, de har også blast beats :yes:

Lenke til kommentar
Kva er meiningen med denne tråden Hylo? Er den bare for å diskutere Black metal eller er det til å få folk til å høyre på BM?

Det er for å få folk til å forstå at det ikke bare er Dimmu Borgir som er bra black metal.

Og for å få folk til å høre på de bandene ;)

Lenke til kommentar
Det er for å få folk til å forstå at det ikke bare er Dimmu Borgir som er bra black metal.

Og for å få folk til å høre på de bandene

Jo, men då er det vel bedre å ta for seg band for band i steden for å ramsa opp omtrent alt som er av black metal? Dei store listene seier liksom ikkje så mykje om musikken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...