Compac Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 Ja.. Holder på med ei side i FP, og vil gjerne ha et "lite" bilde som bakgrund. Men når jeg legger det som bakgrund så blir det liksom sånn "tile" eller hva det heter (side om side).. Noen som kan hjelpe meg med det? Vil gjerne at dette bilde akuratt skal fylle en side. Ps: Fint om dere ikke svarer i CSS, Vet det er 100 ganger beder enn FP men jeg liker det sånn Compac Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 Skal ikke si noe om CSS, men å strekke et bilde til 100% er rimelig dumt å gjøre.. Skal mye til om det blir pent. Tror det er noen egenskaper i FP der du setter på bakgrunnen for siden (Egenskaper for Side), ellerno.. Lenke til kommentar
Compac Skrevet 19. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2004 Tror det er noen egenskaper i FP der du setter på bakgrunnen for siden (Egenskaper for Side), ellerno.. Jepp det stemmer det, men man kan ikke velga at det skal sentreres eller bare være et bilde... Er bilde "kjempe" stort så blir det jo bare et..... Men vil gjerne at det skal sentreres... Compac Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 (endret) Nå er det veldig lenge siden sist jeg var borti FP, men mener det skal være mulig. Det skal være et valg som heter "vannmerke" eller lignede under "Egenskaper for side / Bakgrunn". Om jeg ikke husker helt feil, setter dette valget bildet sentrert i bakgrunnen (midtstiller det horisontalt og vertikalt) og lar være å repetere det. Om dette er en IE-only feature er jeg neimen ikke sikker på, da jeg aldri testet sidene i annet enn IE i den tiden da jeg brukte FP ( ) Endret 19. oktober 2004 av PoleCat Lenke til kommentar
Compac Skrevet 19. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2004 Takke rfor innspill, men den vannmerke varianten får jeg heller ikke til å fungere... Knappen funker men bilde blir ikke mittstilt.Drit! Compac Som ein gang når han har tid skal lære CSS....... Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 Du kan jo alltids hive inn en liten CSS-kodesnutt bare for denne enkle tingen da: <style type="text/css"> body { background: url(bildet.jpg) center center no-repeat; } </style> Legg dette mellom <head>-taggene i kodevisning. (Bytt ut "bildet.jpg" med navnet på bildet ditt. Lenke til kommentar
Compac Skrevet 19. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2004 Du kan jo alltids hive inn en liten CSS-kodesnutt bare for denne enkle tingen da: <style type="text/css"> body { background: url(bildet.jpg) center center no-repeat; } </style> Legg dette mellom <head>-taggene i kodevisning. (Bytt ut "bildet.jpg" med navnet på bildet ditt. Halleluja!!!!!!! Takker og bukker Compac Lenke til kommentar
Compac Skrevet 19. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2004 (endret) Nå er jeg kanskje litt frekk, men er det en like enkel måta å få et bilde til å passe 100% på en side også? <style type="text/css"> body { background: url(bildet.jpg) OVER HELE SIDEN no-repeat; } </style> Funka ikke... hehe!! Eller enda bedre er hvis man kan lage til en text boks som også er sentrert. slik at det blir tekst i senteret av bilde!! Det hadde vert noe det! Compac Endret 19. oktober 2004 av Compac Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Eller enda bedre er hvis man kan lage til en text boks som også er sentrert. slik at det blir tekst i senteret av bilde!! Det hadde vert noe det! Du bruker FrontPage, så da får jeg svare ut i fra det. Sett inn en 1x1 tabell med 100% høyde og bredde. Denne vil da fylle hele siden din. Høyreklikk > Egenskaper for tabell > Velg vertikal midtstilling for innholdet i tabellen. Sett inn en ny tabell inne i denne tabellen (som nå vil legge seg vertikalt midt i den første), angi bredde for denne tabellen og velg horisontal midtstilling. Denne skal da være midtstilt både vertikalt og horisontalt i den første tabellen. --------------------- Advarsel!: Bruk av metoden koden kan føre til varige mèn, plutselig illebefinnende og ikke minst, det er feil måte å gjøre det på iht semantikk. Men bruker man FP, får man ta konsekvensene av det. Lenke til kommentar
Compac Skrevet 20. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2004 Eller enda bedre er hvis man kan lage til en text boks som også er sentrert. slik at det blir tekst i senteret av bilde!! Det hadde vert noe det! Du bruker FrontPage, så da får jeg svare ut i fra det. Sett inn en 1x1 tabell med 100% høyde og bredde. Denne vil da fylle hele siden din. Høyreklikk > Egenskaper for tabell > Velg vertikal midtstilling for innholdet i tabellen. Sett inn en ny tabell inne i denne tabellen (som nå vil legge seg vertikalt midt i den første), angi bredde for denne tabellen og velg horisontal midtstilling. Denne skal da være midtstilt både vertikalt og horisontalt i den første tabellen. --------------------- Advarsel!: Bruk av metoden koden kan føre til varige mèn, plutselig illebefinnende og ikke minst, det er feil måte å gjøre det på iht semantikk. Men bruker man FP, får man ta konsekvensene av det. Kan ikke annet en å takke igjenn!! Ps: har hatt noen "få" illebefinndene, å noen kvasse komentarer til den stakar pc'en Men nå begynner det endelig å bli en fornyftig side! Compac Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Ingen problem, godt det løste seg da. Nå kan du jo alltids ta en titt innom «Oppslagsverk over artikler» og lese littegranne om du har tid til overs. Bare litt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå