ExcaliBuR Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 Trudde noen at dette var mulig? Får meg nesten til å gråte! Fatter ikke at folk vil gjøre slikt engang! Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 19. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2004 Må jo snart (Hvis denne trenden blir værre og værre) dobbeltsjekke korta man får fra shops! Det er slitsomt å være datanerd. Lenke til kommentar
TJ Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 Tragisk ja. Er jo ikke akkurat en uvesentlig ytelsesforskjell på de kortene heller. Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 (endret) Ja, er helt enig.. Kan det være at de vil redusere produksjons kostnadene? Var det ikke i Russland der dette skjedde!! (hørte jeg "fattig"`?) Det er godt at jeg har Nvidia kort Edit: Skriveleif.. Endret 19. oktober 2004 av CorVette Lenke til kommentar
bjokys Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Ja, er helt enig.. Kan det være at de vil redusere produksjons kostnadene? Var det ikke i Russland der dette skjedde!! (hørte jeg "fattig"`?) Det er godt at jeg har Nvidia kort Edit: Skriveleif.. Spørs om det kun er ATI kort som blir "forfalsket" Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 20. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2004 En liten update til saken. =) Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Enda en grunn til at jeg kun holder meg til rene ATI-kort, kort som kommer fra ATI selv. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 (endret) Enda en grunn til at jeg kun holder meg til rene ATI-kort, kort som kommer fra ATI selv. “As unpleasant as the matter is, our precautions are very essential, because we do not allow this kind of concerns happen again. We strongly suggest customers to purchase the PowerColor products through our certified distributors and channel partners for a maximum protection of their rights and benefits,” said Mr. Chen. Er faktisk litt redd for at vi kommer til å få flere fakes innen elektronik i tiden fremover Endret 20. oktober 2004 av jarmo Lenke til kommentar
cerox Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 (endret) Har hørt sånne historier før men ikkje innen data bransjen. har blant annet hørt at enkelte levrandører selger mer av eit produkt enn dei har fått av produsent! blant annet vinmonopolet. har også hørt om eit produkt som var i norske butikker for noen år siden. En tankrem ved navn calgate forskjellen er at disse produktene altid har vert identisk med orginal, untatt av og til i navnet! Endret 20. oktober 2004 av cerox Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 20. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2004 Enda en grunn til at jeg kun holder meg til rene ATI-kort, kort som kommer fra ATI selv. Synes du nevner det konstant jeg stigfjell (Med BBA osv, hehe) Jeg foretrekker BBA på det sterkest, nå har jeg faktisk kjøpt BBA X800XT PE (Det fra MPX) så nå får vi se da =). Men jeg tror at hvis dette blir en "trend" at noen taiwanske (Landet tas med en stoooooor klype salt, men er det ikke der de faker klesmerker etc?) så er nok ingen produsenter sikre. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 (endret) “As unpleasant as the matter is, our precautions are very essential, because we do not allow this kind of concerns happen again. We strongly suggest customers to purchase the PowerColor products through our certified distributors and channel partners for a maximum protection of their rights and benefits,” said Mr. Chen. Javel... Det de sier der betyr ikke at jeg kommer til å stole på PowerColor. Sånt hadde aldri skjedd med et kort fra ATI selv. Kjøper man f.eks. et Radeon 9600XT Build By ATI, får man virkelig et Radeon 9600XT, MED Overdrive. Alle andre produsenter dropper Overdrive på 9600XT. Med rene ATI-kort kan man alltid være sikker på hva man får, aldri noe tull med dem. Endret 20. oktober 2004 av stigfjel Lenke til kommentar
cerox Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Javel... Det de sier der betyr ikke at jeg kommer til å stole på PowerColor. Sånt hadde aldri skjedd med et kort fra ATI selv. Kjøper man f.eks. et Radeon 9600XT Build By ATI, får man virkelig et Radeon 9600XT, MED Overdrive. Alle andre produsenter dropper Overdrive på 9600XT. Med rene ATI-kort kan man alltid være sikker på hva man får, aldri noe tull med dem. så vidt eg veit funger overdrive som det skal på mit saphire 9600xt kort så her tror eg du tar litt hardt i når du sier alle! Det finnes mange seriøse produsenter der ute. desverre så er det mange som lager fakes og får disse på en eller annen måte smuglet inn/byttet ut under transport fra fabrikk til distubutør. Synd men sant Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Hørte at de droppet det i senere revisjoner. Jeg har også snakket med flere butikker, og fikk da høre at de eneste som nå inkluderer overdrive på 9600XT, er ATI selv. Lenke til kommentar
cerox Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Hørte at de droppet det i senere revisjoner. Jeg har også snakket med flere butikker, og fikk da høre at de eneste som nå inkluderer overdrive på 9600XT, er ATI selv. det kan jo vere! hadde dog vert kjekt å få dette bekreftet! Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Det finnes mange seriøse produsenter der ute. desverre så er det mange som lager fakes og får disse på en eller annen måte smuglet inn/byttet ut under transport fra fabrikk til distubutør. Synd men sant Ja. Spesielt når et så kjent merke som PowerColor begynner å komme med slikt. Det er hakket verre enn at Sapphire lanserer Radeon 9800 Pro 128bit Edition. Lenke til kommentar
frode20 Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 jeg hater fakere som det der,rent lurendreieri er dette her,tydeligvis noen som har klart å kopiere merket på korta og fiksa kjernen den er jo lodda, fake ytelse Lenke til kommentar
^Morgoth^ Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Ikkje for å krenke russland og slike aust-blokk land, men slikt kan bare hende dera.. Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 20. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2004 Nja... nå vet man ikke helt hvem den faktiske produsente er av disse fake korta da... Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Huff, svindlere er det værste eg veit..send dei i fengsel, som har gründeren måtte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå