Gå til innhold

Fake kort på markedet?

ExcaliBuR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Enda en grunn til at jeg kun holder meg til rene ATI-kort, kort som kommer fra ATI selv.

“As unpleasant as the matter is, our precautions are very essential, because we do not allow this kind of concerns happen again. We strongly suggest customers to purchase the PowerColor products through our certified distributors and channel partners for a maximum protection of their rights and benefits,” said Mr. Chen.

Er faktisk litt redd for at vi kommer til å få flere fakes innen elektronik

i tiden fremover :hmm:

Endret av jarmo
Lenke til kommentar

Har hørt sånne historier før men ikkje innen data bransjen.

har blant annet hørt at enkelte levrandører selger mer av eit produkt enn dei har fått av produsent! blant annet vinmonopolet.

har også hørt om eit produkt som var i norske butikker for noen år siden. En tankrem ved navn calgate forskjellen er at disse produktene altid har vert identisk med orginal, untatt av og til i navnet!

Endret av cerox
Lenke til kommentar
Enda en grunn til at jeg kun holder meg til rene ATI-kort, kort som kommer fra ATI selv.

Synes du nevner det konstant jeg stigfjell ;) (Med BBA osv, hehe)

Jeg foretrekker BBA på det sterkest, nå har jeg faktisk kjøpt BBA X800XT PE (Det fra MPX) så nå får vi se da =).

Men jeg tror at hvis dette blir en "trend" at noen taiwanske (Landet tas med en stoooooor klype salt, men er det ikke der de faker klesmerker etc?) så er nok ingen produsenter sikre.

Lenke til kommentar
“As unpleasant as the matter is, our precautions are very essential, because we do not allow this kind of concerns happen again. We strongly suggest customers to purchase the PowerColor products through our certified distributors and channel partners for a maximum protection of their rights and benefits,” said Mr. Chen.

Javel... Det de sier der betyr ikke at jeg kommer til å stole på PowerColor. Sånt hadde aldri skjedd med et kort fra ATI selv. Kjøper man f.eks. et Radeon 9600XT Build By ATI, får man virkelig et Radeon 9600XT, MED Overdrive. Alle andre produsenter dropper Overdrive på 9600XT. Med rene ATI-kort kan man alltid være sikker på hva man får, aldri noe tull med dem.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar
Javel... Det de sier der betyr ikke at jeg kommer til å stole på PowerColor. Sånt hadde aldri skjedd med et kort fra ATI selv. Kjøper man f.eks. et Radeon 9600XT Build By ATI, får man virkelig et Radeon 9600XT, MED Overdrive. Alle andre produsenter dropper Overdrive på 9600XT. Med rene ATI-kort kan man alltid være sikker på hva man får, aldri noe tull med dem.

så vidt eg veit funger overdrive som det skal på mit saphire 9600xt kort

så her tror eg du tar litt hardt i når du sier alle!

Det finnes mange seriøse produsenter der ute. desverre så er det mange som lager fakes og får disse på en eller annen måte smuglet inn/byttet ut under transport fra fabrikk til distubutør.

Synd men sant

Lenke til kommentar
Det finnes mange seriøse produsenter der ute. desverre så er det mange som lager fakes og får disse på en eller annen måte smuglet inn/byttet ut under transport fra fabrikk til distubutør.

Synd men sant

Ja. Spesielt når et så kjent merke som PowerColor begynner å komme med slikt. Det er hakket verre enn at Sapphire lanserer Radeon 9800 Pro 128bit Edition.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...