rayves Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 Er som dere sikkert skjønner nybegynner i faget Jeg ønsker å liste alle filene fra en bestemt katalog i en listbox. Trodde jeg hadde kommet godt i gang med vb-studiene, men akkurat dette klarer jeg ikke å få til. Noen tips om hvilken kode jeg kan bruke i listbox'en for å få dette til? Takker på forhånd. mvh Rayner Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 Legg til en "FileListBox" i prosjektet ditt og skriv: File1.Path = "C:\" Hvis du vil la brukeren bowser i mapper og stasjoner kan du legge til en "DirListBox", en "DriverListBox" og denne koden: Private Sub Dir1_Change() File1.Path = Dir1.Path End Sub Private Sub Drive1_Change() Dir1.Path = Drive1.Drive End Sub Lenke til kommentar
rayves Skrevet 19. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2004 Hei og takk for raskt svar. Jeg glemte å skrive det i forrige innlegg, men jeg bruker VB.NET. FileListBox funksjonen er fjernet i denne versjonen, så jeg regner med at jeg må bruke OpenFileDialog i tilknytning til en ListBox el. Er jeg inne på noe???? Lenke til kommentar
jajajalla Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 Sånn her kan man for eksempel finne ut hvilke filer som ligger under en mappe: Private Sub addFolder(ByVal f As String) 'NB!!!! "f" må slutte med "\" på slutten! Dim s As String s = Dir(f) Do 'Her kan du adde koden som adder s til listen din s = Dir() Loop Until s = "" End Sub Ikke akkurat et prakteksempel på kode, men spør hvis det er noe! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå