Gå til innhold

En dårlig kombinasjon?

TLS

Anbefalte innlegg

Har nylig kjøpt meg noen komponenter for å bygge pc. Har siden første oppstart hatt problemer.

Pc'en restarter, eller gir meg bluescreen når jeg spiller spill. Tar som regel 20-30 min før dette skjer.

Har sett noen antyde at MSI K8N NEO Platinum og TwinMOS PC3200 ikke går særlig bra sammen, stemmer dette?

Hvis dette er tilfellet, er det da noen som helst mulighet for at komplett går med på å bytte minnet med en annen type?

mvh.

Tormod

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er nylig da? Du har jo angrerett i 14 dager uansett og da skal du ha pengene tilbake så kan du kjøpe deg hvilket minne som helst uten å behøve å krangle om eventuelt å få bytte.

Hvis du skal ha billig ram så er jo corsair value brikkene bare ørlite dyrere enn twinmos og kompatibelt med det meste. Det går eventuelt an å prøve å gi brikkene litt mer volt (sjekk spec hvor høy volt de er godkjent for) og se om det hjelper, hvis brikkene er spesifisert til f.eks. 2.6-2.8 så er det bare å gå opp på 2.8 med en gang. (Jeg kjenner ikke til det hovedkortet i det hele tatt, så det kan godt være at twinmos ikke er kompatibel, det med strømmen er bare et forslag til feilsøking)

edit: overklokker du?? feilen du får kan også komme av et for høyt klokket skjermkort eller cpu.... løsningen er da bedre kjøling eller klokke ned.

Endret av Toffa
Lenke til kommentar
Hva er nylig da? Du har jo angrerett i 14 dager uansett og da skal du ha pengene tilbake så kan du kjøpe deg hvilket minne som helst uten å behøve å krangle om eventuelt å få bytte.

Hvis du skal ha billig ram så er jo corsair value brikkene bare ørlite dyrere enn twinmos og kompatibelt med det meste. Det går eventuelt an å prøve å gi brikkene litt mer volt (sjekk spec hvor høy volt de er godkjent for) og se om det hjelper, hvis brikkene er spesifisert til f.eks. 2.6-2.8 så er det bare å gå opp på 2.8 med en gang. (Jeg kjenner ikke til det hovedkortet i det hele tatt, så det kan godt være at twinmos ikke er kompatibel, det med strømmen er bare et forslag til feilsøking)

Har dessverre brukt opp angrefristen, er vel en uke over. Tok litt tid før jeg fant det mulige problemet.

Har prøvd å skru opp volten, noe som ikke hjalp. Tror heller ikke at psu yter for få watt, er på 350W.

Tror bare jeg har truffet akkurat det minnet som ikke fungerer sammen med hovedkortet. Noen som har noen erfaringer, eller som kan bekrefte det jeg antyder?

Har ellers en AMD64 3200+(ikke for varm) , Ge-force 4600 og en raptor 74g. (mye varmeutvikling, men det er ikke problemet, har testet spill med kabinett åpent og åpne vinduer på rommet(kaldt))

vet ikke om disse opplysningene har noe for seg, men kanskje..

edit: overklokker ikke, bortsett fra skjermkortet fra den gamle pc'en min, like høyt klokket, burde vel ikke by på problemer, eller?

Takk for svar, håper på flere.

Endret av TLS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...