Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skal ha lan til helga, det kommer ca 100stk og ganske mange kommer med "pappas dell", altså proppfullt av dritt. Derfor skal vi i år ha tvungen skanning, folk får ikke lov å plugge i nettverkskabelen før de er frie for virus og spyware.

Da skal vi dele ut cder og crewet skal gå rundt og hjelpe til med opprenskingen.

Hittil består cden av:

SP1 XP(engelsk&norsk).

SP4 2000(engelsk&norsk).

Spybot: Search and Destroy&Ad-Aware SE Personal(med tilhørende oppdateringer).

NOD32(demo) og Avast Free(fant ikke oppdateringer til noen av de, link anyone?).

Hadde egentlig tenkt å ha AVG, men får ikke tilsendt serial etter at jeg har lastet det ned(bruker gmail, skulle vel ikke ha noe å si?).

Agnitum Outpost Free Firewall, versjon 1.

The Cleaner(med oppdateringer).

Sasseroppdatering, til XP/2k(norsk/engelsk).

Stinger og FixBlast.

DirectX 9.0.

Har dere noen flere forslag? Har 10mbits til lokalet så det er begrenset hva vi trenger på cden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det der.... er eit evighets prosjekt...

seie bare .. LYKKE TIL

Skal litt til å få alle til å kjøre igjennom det der.

Og MÅ de kjøre igjennom det?

Må jo tenke.. viis de kommer med pappas dell så er det MANGEN av de som kansje ikke får installere masse programvare osv.

Uanz om det hjelper eller ikke.

Hadde jeg selv blitt tvunget til det så hadde jeg enten bootet opp linux. Eller enkelt og greit... reist igjen.

Men det er meg da :p

DirectX 9.0 er det så nødvendig da?

Har jo ingenting med virus å gjøre...

Viss den skal med så bør dere kansje og legge med nyeste drivere til skjermkort?

fordi pappas dell har kansje en GAMMEL driver.. eller kansje driveren som er med i xp....

Endret av XeLix
Lenke til kommentar

Legger den bare med fordi jeg tilfeldigvis hadde den.

Det var ikke min ide, men sist vi hadde lan så tok fiksing all vår tid.

Det blir sannsynligvis ikke tvang, men vi håper folk tok hintet da vi postet en lignende liste på websida.

Hvis vi ikke gjør med en gang de kommer må vi sikkert ta det senere, når blaster tar knekken på linja...

Lenke til kommentar
Hvorfor ikke lage en lan webserver med oppfordring til deltagerne om å installere dette? Der kan dere ha compo, regler, bilder ect

Vi skal ha det(og kommer sikkert til å legge ut disse programmene der også), men poenget er at i samme øyeblikk de plugger i TP-kabelen så er alle ubeskyttede pcer infisert.

Hvis vi oppdager pcer med mye dritt så drar vi ut nettverkskabelen fort som fy og fisker fram en cd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...