RozzY Skrevet 19. mai 2002 Del Skrevet 19. mai 2002 Jeg trenger så veldig mye hjel til å formatere min IBM hd. har klart å klusse winxp no så jævlig opp.. Lenke til kommentar
JoKr Skrevet 19. mai 2002 Del Skrevet 19. mai 2002 start opp med WinXP CD'en i...da kan du lage partisjoner og formatere på ny inne i setup'en... Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 19. mai 2002 Del Skrevet 19. mai 2002 Quote: Den 2002-05-20 00:20, RozzY skrev:Jeg trenger så veldig mye hjel til å formatere min IBM hd. har klart å klusse winxp no så jævlig opp.. har du prøvd reparere funksjonen i xp,den fuket for meg da slipper du å innstalere alt på nytt.Kjetil Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 24. mai 2002 Del Skrevet 24. mai 2002 kan også formatere ved hjelp av oppstart-disketter. kan laste ned det boot-disks for de fleste operativstemer på www.bootdisk.com Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 24. mai 2002 Del Skrevet 24. mai 2002 win98 oppstartsdiskett og fdisk. Slett non-dos-partisjon. Lenke til kommentar
Sindre Skrevet 24. mai 2002 Del Skrevet 24. mai 2002 Quote: Den 2002-05-20 00:22, JoKr skrev:start opp med WinXP CD'en i...da kan du lage partisjoner og formatere på ny inne i setup'en... Dett er nok det lureste, siden du kan partisjonere her og, bootdisket går bra d og så lenge XPen din ikke hadde en NTFS partisjon.. Lenke til kommentar
DuckDuckGoose Skrevet 24. mai 2002 Del Skrevet 24. mai 2002 For å unngå mye jobb i fremtiden, lønner det seg å ha en liten partisjon på hden, "Backup", her har du alt som du trenger å ta vare på, filer, brev, e-poster, bilder etc etc. Når så windows blir så messa opp, og tro meg, det blir det etter masse installering og avinstallering og eksperimentering av alle slag. Da bare slår du av maskinen, booter den med windows cd og velger formater partisjon, installer windows på nytt og vips, etter et par timer er du igang igjen! Vips!! :wink: Lenke til kommentar
slowcooler Skrevet 25. mai 2002 Del Skrevet 25. mai 2002 Enig med siste taler! Det gjør jeg alltid, også når jeg fikser for andre. Hvis noen har en skikkelig krølla windovs, bruker jeg PM 7.0 og deler av et par gig's, kopierer over alle essensielle data dit, formaterer og setter inn alt på nytt igjenn. Har mange ganger sett folk som synes det er tull å formatere. Mulig det, de fleste feil kan fikses i registret, men hvis det er andre sine maskiner, hvem gidder å sitte i timesvis å rote med andre sin dritt, når det tar 45 min å ha alt nytt igjenn? Billigere for dem blir det også. Etterpå kan man bruke ett eller annet tweak prog. feks Xteq setup til å sette alle datamappene i os'et til backuppartisjonen, så har man alt der i tilfelle det skulle gå på dunken med os'et igjen. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 25. mai 2002 Del Skrevet 25. mai 2002 Gjør som meg: c: 3gb = windows ikke mer d: 2gb = installerte programmer og ikke mer e: 22gb = whatever f: 22gb = whatever g: 30gb = whatever Skjer det noe: format c: og kansje d: Alt er tilbake som normalt på 30 min + - Lenke til kommentar
b-real Skrevet 25. mai 2002 Del Skrevet 25. mai 2002 Quote: JohndoeMAKT skrev (2002-05-25 15:59):Gjør som meg: c: 3gb = windows ikke merd: 2gb = installerte programmer og ikke mere: 22gb = whateverf: 22gb = whateverg: 30gb = whateverSkjer det noe: format c: og kansje d:Alt er tilbake som normalt på 30 min + - Men til gjengjeld så får du et styr å plassere tinger som hvis du skal rippe en DVD-film og så må drive å styre å flytte på absolutt alt og så viser det seg at du alikevell ikke har nokk plass pga at du må ha alt på 1 hdd/mappe I Know that feelin'. Lenke til kommentar
DuckDuckGoose Skrevet 26. mai 2002 Del Skrevet 26. mai 2002 Ang. partisjonering så er det vel strengt tatt ikke nødvendig med mange deler på f.eks. 22 gig. Det holder vel å dele opp hden i tre; 1 til windows og prog, ca. 10 gig. 1 stor til alt mulig annet og 1 backup på ca. 2-3 gig. Det skulle holde i mengder. Det tar ikke lang tid å defragmentere en disk på 40 gig når det bare er store filer som er flyttet rundt. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 26. mai 2002 Del Skrevet 26. mai 2002 Quote: Den 2002-05-25 15:59, JohndoeMAKT skrev:Gjør som meg: c: 3gb = windows ikke merd: 2gb = installerte programmer og ikke mere: 22gb = whateverf: 22gb = whateverg: 30gb = whateverSkjer det noe: format c: og kansje d:Alt er tilbake som normalt på 30 min + - Har delt opp alle hdene i en store partisjonc: 93gb win+programmer d: 43gb spill e: 43gb mp3 f: 43gb mp3 Liker d best sånn slipper å flytte store filer hele tiden på grunn av at d er ikke nok ledig plass. Kjetil Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå