Janivars Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 Altså vi har 2 hovedprodusenter/oppfinnere av Grafikkort her i "verden" og det er ATi og Nvidia. Men hvor kommer saphire, gainward, creative og alle de andre inn? Kjøper de bare kortene inn fra ATi og Nvidia og selger de videre eller ka? Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 De kjøper inn GPU/VPU fra ATi og nVidia og klasker på resten av komponentene valgfritt selv. Lenke til kommentar
Janivars Skrevet 19. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2004 De kjøper inn GPU/VPU fra ATi og nVidia og klasker på resten av komponentene valgfritt selv. GPU = kjerne ik sant.. ? jaok, men har de lov til dette da? Det vil jo minke salge av skjermkort for Nvidia og Ati da .. Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 De kjøper inn GPU/VPU fra ATi og nVidia og klasker på resten av komponentene valgfritt selv. GPU = kjerne ik sant.. ? jaok, men har de lov til dette da? Det vil jo minke salge av skjermkort for Nvidia og Ati da .. nvidia og ati lager ikke skjermkort. De lager gpu og minne. gainward, saphire osv setter dette sammen selv, og eventuelt klokker kjernen / minne. Lenke til kommentar
Kenny000 Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 Ati lager vel noen kort selv.. BBA (built by Ati) eller hva det heter.. nVidia lager bare grafikkbrikkene.. Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 ati og nvidia lager et referansedesign for skjermkortet og GPU. GPU'n blir produsert av 3.part for ati og nvidia(TMC f.eks) nvidia selger GPU til 3.part (gainward f.eks) Minnebrikkene blir produsert av 3. part. (samsung f.eks) selve kortet blir laget av 3. part (gainward f.eks) Lenke til kommentar
cselnes Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 ATI lager grafikkkort selv også ja, har selv et ati radeon 9800 pro som jeg kjøpte i usa når jeg var der Men de tjener vell mest penger på og selge gpu/vpu tenker jeg. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 For å svare på emnetittelen din: hvordan lage gode og beskrivende emnetitler. Stenges. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg