Gå til innhold

Erfaringer med Fujitsu Siemens Amilo Pro V2000


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

bra, bra, bra, og bra! :)

 

hehe.. høres rart ut, men jeg har ikke noe negativt å si om den..

skriver faktisk dette innlegget på en v2000.. :)

 

lydløs, dvd-brenner, kortleser, greie maskinspeccs osv osv.

det eneste som faktisk er "negativt", er at maskinen ikke er spesielt glad i spill..

 

skriver litt mer senere.. nuh natta.. ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg slo til på forrige uke Komplett-tilbud (9995,-) --- ser at de ikke har samme pris denne uka, i tillegg er den midlertidig utsolgt...

 

Men uansett, jeg er fornøyd! Dette er en nummer to pc-for meg, og jeg skal ikke drive med de store tingene. Med trådløst nett på jobben og hos flere i familien fungerer den derimot flott til surfing og lett jobbing med dokumenter. Jeg ville i min situasjon aldri funnet på å gi mer enn 10.000 for en bærbar pc og ventet i grunnen på at denne eller tilsvarende pc kom ned under 10.000 (kravene var pentium centrino, dvd-brenner, innebygget trådløst nettverk, xp og helst over 40GB harddisk).

 

Som flere har nevnt kunne nok oppløsningen vært bedre. Jeg klarer meg fint, selv om jeg selvfølgelig ser forskjell fra denne og min stasjonære hvor jeg kjører 1280 * 1024 (riktignok 19 tommer skjerm). Jeg kommer aldri til å spille spill på den bærbare (bortsett fra en og annen kabal), men jeg har sjekka kvaliteten på DVD-filmer og synes det så meget bra ut. Ikke noe særlige tegn til etterslep og lignende som jeg har sett på tidligere bærbare. Med god batteriekapasitet og hodetelefonutgang er det bare å ta den med seg på tog osv og se en film for å korte ned tida :)

 

Av spesielt postivite ting vil jeg nevne et meget bra trådløst nettverk. De bærbare pc-ene vi har på jobb fra før MÅ være tilkoblet strømnettet for å kunne koble seg til det trådløse nettverket. I tillegg må man være mye nærmere senderen. Jeg kunne derimot spasere rundt med min Amilo på hele kontoret trådløst, uten av nettet falt ut :) I tillegg er den meget stillegående.

 

Noen ville kanskje også savna + og - brenner, men jeg klarer meg lenge med +, så legger jeg ting heller over på den stasjonære pc-en etterhvert fra +rw plate.

 

At man muligens på papiret får "mer for pengene" ved f.eks. å kjøpe PC på Prix til 12.000,- får så være, jeg ville ikke legge mer penger i det enn nettopp kr 10.000. Skal man derimot erstatte sin gamle PC med en bærbar ville nok da hatt som minstekrav også en høyere oppløsning, og da ville jo også Prix-PC-en vært uaktuell... Skulle den erstatta en stasjonær PC ville jeg nok også hatt en større skjerm enn 15 tommer, og vips så blir den ikke like "bærbar" lenger...

 

Er det forresten noen som kan svare på om det er mulig å etter hvert kjøpe et nytt skjermkort til denne som støtter høyere oppløsning? Eller er selve skjermen begrenset til 1024 * 768 når det er XGA? Eller ligger skjermkortet i bærbare slik til at de ikke kan byttes, f.eks "boxed" med prosessoren?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...