Tha_Zaynt Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 Har planer om å lage et registreringssystem til et LAN i PHP/mysql, men vet ikke helt hvor jeg skal begynne..Det jeg hadde tenkt var at brukeren registrerer seg ved å fylle ut et skjema, hvis alle felter er fylt og alt er greit lagres informasjonen i en database og sender ut en mail til brukeren med infoen han/hun fylte inn + at det sendes en mail til admin. Når de logger seg inn skal de ha mulighet til å sepå/og endre profilen sin. Tidligere har jeg bare laget en gjestebok og et enkelt news-system, og er ikke noe mysql-geni akkurat...derfor lurer jeg på hvor jeg skal begynne og evt. om det finnes noe slikt fra før som er opensource/gratis som jeg kan bygge på? Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 (endret) Begynn med skjemaet sånn at du har en klar plan for hvordan registreringen skal foregå Hotscripts.com har sikkert noe lignende du kan bli inspirert av. Endret 19. oktober 2004 av Loomy Lenke til kommentar
???????? Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 Start med å søke i forumet, dette temaet har vært oppe veldig mange ganger. Lenke til kommentar
Tha_Zaynt Skrevet 19. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2004 Har sett på tidligere relaterte topic'er ja, men det ga meg ikke særlig mye egentlig, fant en del eksempel med flatfiler, men det blir ikke det samme.. Lenke til kommentar
Ildflue Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Jeg har også lett i mange dager nå, men ikke funnet et script jeg kan gå ut ifra. Bare mange hvor jeg ikke får koden Fint om noen vet hvor det er en kode eller har en selv. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Morsomt, holder akkurat på å lage et slikt system i PHP/MySQL Men prøv å finn et medlemssystem, og rediger på det..! Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 hm.. pga alt snikk-snakket her sitter jeg og lager et selv også. Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 (endret) Jeg holder på å sette opp et ferdig script men det fungerer ikke, når brukeren skal registrere seg så blir det ikke lagret.. det heter plassres v0.75. Dere kan se det her: http://www.dalalan.org/reservering/index.php Dere kan laste det ned her: http://www.dalalan.org/reservering/plassres.rar Er det noen som aner hva som kan feile? Er ikke så god på php og slikt, kan litt thoug edit: Er det forresten noen som vet om noen andre som fungerer på samme måten? Jeg har verken kunnskap eller tid til å lage et selv.. Endret 21. oktober 2004 av Equerm Lenke til kommentar
Ildflue Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 Men sånn hvor man kan reserve plasser og se på et kart hvem som er tatt og ikke da. Noen som har en kode til det? Lenke til kommentar
Tha_Zaynt Skrevet 22. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2004 se innlegget over... Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 jeg jobber med saken. kommer antagelig til å bruke <div> for bord og tabeller internt for hver plass Lenke til kommentar
Ildflue Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 se innlegget over... Den over funka ikke. Pakka ut filene. La dem på servern. Kjørte setup.php = MASSE error Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 se innlegget over... Den over funka ikke. Pakka ut filene. La dem på servern. Kjørte setup.php = MASSE error Det er det jeg sliter med, noen som aner råd? Eller eventuelt et annet? Lenke til kommentar
alkoholiker Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 noen som fandt ut av dette? Lenke til kommentar
Ildflue Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Jeg jobber med en som har informasjonen i en text-fil sammen med et php script og flash. Men aner ikke hvordan jeg skal få infoen i text fila til å både bli igjenkjent av både flash og php Lenke til kommentar
Tha_Zaynt Skrevet 5. november 2004 Forfatter Del Skrevet 5. november 2004 Noen som har kommet noen vei med dette? Det har iallefall ikke jeg . Trenger litt inspirasjon... Lenke til kommentar
Ildflue Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 (endret) Jeg er ferdig med et. Er dritfornøyd og litt stolt Her er mitt Man trykker på plassen og en ny side åpner. Fikk med flash og klarte å droppe textfil. Flashen henter info opp fra en .php fil. Hadde ikke trodd jeg skulle klare det EDIT: Man må logge inn for å reservere plass så det får ikke dere gjort Endret 6. november 2004 av thomas_c24 Lenke til kommentar
plumbe Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 hvordan klarte d det der med flashen som viste om en plass var ledig eller ei. Gjorde d det manuelt eller gjør du det med php? Lenke til kommentar
sindreij Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 på www.phpfreaks.com er det fine medlemssystem-tutorialer på engelsk Lenke til kommentar
Ildflue Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 hvordan klarte d det der med flashen som viste om en plass var ledig eller ei. Gjorde d det manuelt eller gjør du det med php? Har laga det selv. Den henter Variabler fra en php fil som igjen henter info fra en mySql database. Syntes jeg har blitt ganske flink. Har bare jobba med php 3-4 uker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå