Gå til innhold

LAN reg. system, hvor starter jeg?

Anbefalte innlegg

Har planer om å lage et registreringssystem til et LAN i PHP/mysql, men vet ikke helt hvor jeg skal begynne..Det jeg hadde tenkt var at brukeren registrerer seg ved å fylle ut et skjema, hvis alle felter er fylt og alt er greit lagres informasjonen i en database og sender ut en mail til brukeren med infoen han/hun fylte inn + at det sendes en mail til admin. Når de logger seg inn skal de ha mulighet til å sepå/og endre profilen sin. Tidligere har jeg bare laget en gjestebok og et enkelt news-system, og er ikke noe mysql-geni akkurat...derfor lurer jeg på hvor jeg skal begynne og evt. om det finnes noe slikt fra før som er opensource/gratis som jeg kan bygge på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg holder på å sette opp et ferdig script men det fungerer ikke, når brukeren skal registrere seg så blir det ikke lagret.. det heter plassres v0.75.

Dere kan se det her: http://www.dalalan.org/reservering/index.php

Dere kan laste det ned her: http://www.dalalan.org/reservering/plassres.rar

Er det noen som aner hva som kan feile? Er ikke så god på php og slikt, kan litt thoug :blush:

edit:

Er det forresten noen som vet om noen andre som fungerer på samme måten? Jeg har verken kunnskap eller tid til å lage et selv..

Endret av Equerm
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg er ferdig med et. Er dritfornøyd og litt stolt :cool:

Her er mitt

Man trykker på plassen og en ny side åpner. Fikk med flash og klarte å droppe textfil. Flashen henter info opp fra en .php fil. :D

Hadde ikke trodd jeg skulle klare det :w00t:

EDIT: Man må logge inn for å reservere plass så det får ikke dere gjort :tease:

Endret av thomas_c24
Lenke til kommentar
hvordan klarte d det der med flashen som viste om en plass var ledig eller ei. Gjorde d det manuelt eller gjør du det med php?

Har laga det selv. Den henter Variabler fra en php fil som igjen henter info fra en mySql database. Syntes jeg har blitt ganske flink. Har bare jobba med php 3-4 uker :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...