Gå til innhold

Har du cgk760 Taisol m/kobberbunn? Se her!

Anbefalte innlegg

Hei.

Har postet dette som et svar i et annet innlegg, men jeg synes bare at Dere som har CGK760 bør være klar over hva ribben Deres klarer å prestere med den rette vifta.

Jeg har boret hull i de to ytterste ribbene på hver side av CGK760 og stripset på en 80mm vifte fra coolermaster (en vifte jeg hadde liggende).

Den flytter 33 CFM luft/56m³/t, 32dB. CFM*0,0283(forholdsstallet)*60s

Jeg hadde også på arctic silver på Southbridge (AMD-761, KG7). Vanligvis Northbridge hos Dere med annet brikkesett. Hos meg var det kjølepasta bare på halvparten av bridgen (verdt å tenke på?)

Jeg gikk ned fra 43 grader til 38-39 (38,5) på CPU og gikk ned 5 grader på southbridge (fra 35 - 30 grader)

Vifta mi er satt til å blåse men jeg ser ikke bort fra at det kanskje blir bedre ved at den suger luft istedet. Uansett. jeg er storfornøyd. Dette er med WinXP, i win2000 hadde jeg ca. 5 grader mindre, både på CPU og på southbridge.

Dere har mye å hente på å bytte ut den gamle 60mm-vifta med en påstripsa 80mm-vifte. Anbefales sterkt, men pass på at den flytter nok luft uten å bråke noe særlig.

NB!!! jeg kan ikke se at hvilken som helst vifte skulle ha noen problemer bare den flytter nok luft (anbefaler minst 56m³/t. Da er du sikker på at temperaturen går ned. Har hørt at Papstviftene er gode (de med glidelager).

Sveinl.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bestilte den ribba og en tube AS3 fra netconnection. Den kjøleteipen under ribba var litt vrien å fjerne. Jeg tok et gammel mobiltelefonkort og begynte å skrape, å jeg skal si den var klissete og seig og begynte å klumpe seg. Tilslutt hadde jeg fått vekk det verste, men det var fremdeles litt kliss igjen. Litt white spirit gjorde susen. For kr. 75 kan jeg ihvertfall ikke klage på prisen :smile:

Festeklipset så skummelt stramt ut, og jeg har ikke montert en Socket A kjøleribbe før, noen tips om hvordan jeg unngår å ødelegge kjernen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...