Guffen Duck Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 Lykke til. Ville ikke brukt rødsprit da denne etterlater seg en liten film. ?? Rødsprit etterlater seg en liten film. Det har ikke noe å si for et hovedkort eller en prosessor, men skal du lodde på det vil du merke det. Kan du dokumentere at rødspit ikke gjør det? Kunne spart mange for ganske mange penger i året. Lenke til kommentar
Guffen Duck Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 Fleire veldig bastante påstander om kjølepasta..... Det finnes nok kjølepaster som leder strøm. Om dei som blei nevnt her gjør det veit eg ikkje, men kjølepasta som feks er basert på sølv leder sjølvsagt strøm. Eg ville aldrig i livet tatt sjansen på at kjølepastaen ikkje leda strøm. Det er faktisk ingen problem å vaske eit hovedkort. Det burde til og med overleve ein tur i oppvaskemaskinen sjølv om eg ikkje vil anbefale det. Rødsprit vil nok funke heilt greit, og isopropanol fungerer i alle fall veldig bra. Dette er det ein ofte bruker i elektronikk bedrifter til å rense krets kort med. Du kan nok heilt fint vaske hovedkortet med vann, og noe vaske middel. Berre pass på at det blir heilt tørt etterpå! takk for hjelpen" alle sammen... Men funker ikke forde... - Tror egentlig noe er røket Får du noen pipe signaler fra HK? Eller andre feil? Ser du noen transistorer som lekker? Har du mulighet til å teste de andre komponentene på et annet HK? Lenke til kommentar
inSain Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 ta deg en tur på dass, ta med litt dopapir.. og gå løs.. easy.. safe. cheap.. etc Lenke til kommentar
Andreaz_ Skrevet 19. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2004 Fleire veldig bastante påstander om kjølepasta..... Det finnes nok kjølepaster som leder strøm. Om dei som blei nevnt her gjør det veit eg ikkje, men kjølepasta som feks er basert på sølv leder sjølvsagt strøm. Eg ville aldrig i livet tatt sjansen på at kjølepastaen ikkje leda strøm. Det er faktisk ingen problem å vaske eit hovedkort. Det burde til og med overleve ein tur i oppvaskemaskinen sjølv om eg ikkje vil anbefale det. Rødsprit vil nok funke heilt greit, og isopropanol fungerer i alle fall veldig bra. Dette er det ein ofte bruker i elektronikk bedrifter til å rense krets kort med. Du kan nok heilt fint vaske hovedkortet med vann, og noe vaske middel. Berre pass på at det blir heilt tørt etterpå! takk for hjelpen" alle sammen... Men funker ikke forde... - Tror egentlig noe er røket Får du noen pipe signaler fra HK? Eller andre feil? Ser du noen transistorer som lekker? Har du mulighet til å teste de andre komponentene på et annet HK? jah... alt annet funker, kan ikke se noe skade på HK... ta deg en tur på dass, ta med litt dopapir.. og gå løs.. easy.. safe. cheap.. etc Joa, jeg skal gjøre det Lenke til kommentar
Vice Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Rødsprit etterlater seg en liten film. Det har ikke noe å si for et hovedkort eller en prosessor, men skal du lodde på det vil du merke det. Hva slags "film" er det egentlig folk prater om?? Rødsprit og blå isopropanol inneholder litt farge, det er det eneste som evt. blir liggende igjen ved fordamping. Rødsprit inneholder i tillegg et denaturringsmiddel, men dette er like flyktig som alkoholen og fordamper fullstendig. Lenke til kommentar
Sir_cruz Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 (endret) (hadde klart å søle kjølepasta under CPUen) Første jeg tengte på var Endret 20. oktober 2004 av Chris_p4_2.8@800 Lenke til kommentar
Sir_cruz Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 (endret) dobbel post Endret 20. oktober 2004 av Chris_p4_2.8@800 Lenke til kommentar
Xanitra Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 hvor får man en støvsuger beregnet på slike "vanskelig å nå plasser"? Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 De har sikkert støvsugere eller små koster på komplett. Lenke til kommentar
Xanitra Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 De har sikkert støvsugere eller små koster på komplett. jaha, å hva søker jeg på da? fant ingenting under "støvsuger" Lenke til kommentar
nosto Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 kjøp elektrorens på boks oss biltema.etterlater ingen spor.koster 67kr boksen Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 hvor får man en støvsuger beregnet på slike "vanskelig å nå plasser"? Luft på boks Til trådstarter: Kanskje dette kan være til hjelp?? Lenke til kommentar
Full Metal Jacket Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Ville ikke brukt rødsprit da denne etterlater seg en liten film. rødsprit dunster altså forsvinner så lenge du lar det være i en time elns. brukte det på cpu. lever den . ville ikke anbefalt det vist den hadde knerta min amd64 3200+ Lenke til kommentar
Andreaz_ Skrevet 21. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2004 hvor får man en støvsuger beregnet på slike "vanskelig å nå plasser"? Luft på boks Til trådstarter: Kanskje dette kan være til hjelp?? Den P III prosessoren så rimelig fokka ut - Trykkluft hadde vært noe, men faktum er at HK er nesten som nytt, men vil ikke boote... (er ikke nytt, men rengjort) *løper å kjøper nytt HK snart* Lenke til kommentar
leif_erikg Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Ja, eg trur nok det enkleste du gjer no er å kjøpe deg eit nytt hovedkort. Visst du e sikker på at det er hovedkortet som er problemet... Lenke til kommentar
Guffen Duck Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 rødsprit dunster altså forsvinner så lenge du lar det være i en time elns. Røsprit legger igjen en fett film. Ta en enkel test: legg litt rødsprit på en speile å se hva som skjer. Gjør det samme med isopropanol. Så ser du forskjellen. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 rødsprit dunster altså forsvinner så lenge du lar det være i en time elns. Røsprit legger igjen en fett film. Ta en enkel test: legg litt rødsprit på en speile å se hva som skjer. Gjør det samme med isopropanol. Så ser du forskjellen. Eh, og hvor skulle denne såkalte "fettfilmen" komme fra? Vet du egentlig overhodet hva rødsprit er for noe? Som en generell regel er det greit om man hvertfall vet sånn nogenlunde hva man snakker om før man prøver å gi råd. Hvis ikke blir det ofte bare totalt villedende. Lenke til kommentar
Texas Stovner Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 rødsprit dunster altså forsvinner så lenge du lar det være i en time elns. Røsprit legger igjen en fett film. Ta en enkel test: legg litt rødsprit på en speile å se hva som skjer. Gjør det samme med isopropanol. Så ser du forskjellen. Eh, og hvor skulle denne såkalte "fettfilmen" komme fra? Vet du egentlig overhodet hva rødsprit er for noe? Som en generell regel er det greit om man hvertfall vet sånn nogenlunde hva man snakker om før man prøver å gi råd. Hvis ikke blir det ofte bare totalt villedende. Rødsprit har tilsetnings-stoffer som faktisk ikke dunster bort. Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Jeg har en bekjent som har jobbet (?) mange år i NSB. Der brukte de rødsprit til å rense noen trykk/steamrør på en sånn svillepakkemaskin. For noen år siden ble resepten på rødsprit forandret, fordi en eller annen luring fant ut at men kunne fjerne denatureringsmiddelet kjemisk ved å tilsette et eller annet. Det krystalliserte seg, og så kunne man tømme ut mesteparten og drikke det.. Poenget er at etter denne forandringen måtte de slutte med å bruke rødsprit, fordi det etterlot seg et belegg inne i disse rørene. Han har selv fortalt dette, og jeg er sikker på at han ikke tullet med meg. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Rødsprit har tilsetnings-stoffer som faktisk ikke dunster bort. Selvfølgelig, det er det det vel ingen som nekter for heller? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå