Gå til innhold

Programm og apache server

Anbefalte innlegg

Hei bare meg igjen. jeg har lasta ned amsn som det stod i ambefalt programmvare. grunnen til at jeg ikke legger denne posten inn der er forde jeg har flere spørsmål. nr 1: når jeg prøver å kjøre amsn fra terminal vinduet fra root kontoen får jeg denne meldingen: [root@localhost root]# /home/audun/gaim.rpm

bash: /home/audun/gaim.rpm: cannot execute binary file

jeg skjønner ikke dette. hvordan får jeg instalert det?

Nr 2. Jeg fikk startet apache etter svar i forrige post, men jeg savner et lite kontrolpanel eller noe sånt. hvordan får jeg det finner det ikke noen plass. Har leitet på google i flere timer nå men fant bare apache admin. dette virket da ikke.

nr 3: jeg ska lplage dere med flere spørsmål seinere he :D he :yes: he :!:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
system-config-httpd er det vel noe som heter. Eller så har vi jo -->WEBMIN<-- inv_biggrin.gif

takk for de, men de virker ikke hos meg. Har jeg gjort ett eller annet galt tro.

jeg skal kikke litt på fedora guiden, du kan ikke spesifisere sidetall litt he he ;)

berre kødda

Lenke til kommentar

RPM-filer skal installeres, enten i konsoll via rpm -Uvh filnavn.rpm eller i f.eks. kpackage (følger med KDE). Som oftest kan du dobbeltklikke på den i GUI så fungerer det.

Ellers er webmin (www.webmin.com) veldig grei for nybegynnere. Kan administrere det aller meste av standardprogrammer, men du kommer nok ikke utenom å redigere configfiler direkte etterhvert som du prøver å legge inn "ikke standard" programvare.

Lenke til kommentar

takk takk takk. Jeg lasta ned og instalerte webmin. Men amsn får jeg ikke instalert får feil melding:

[root@localhost root]# rpm -Uvh /home/audun/msn.rpm

feil: Failed dependencies:

/usr/bin/tclsh is needed by amsn-0.90-1

/usr/bin/wish is needed by amsn-0.90-1

Jeg vet ikke men skal se litt i anbefalt prog på forumet

Endret av audun1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...