erot71 Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 Hei. Er det mulig å disable høyre klikk +++ slik at det ikke går å kopiere bilder og tekst fra en side? Tiltak mot kopiering fra siden. Noen tips? Håper jeg ikke høres ut som den EGO-typen.... Bruker Dreamweaver MX2004 Takker Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 Tja, du kan disable det for IE-brukere med JavaScript, men det er langt fra idiotsikkert. Dersom noen virkelig er interessert i å få tak i noe på siden din, får de tak i det. Om du vil være 100% sikker at ingen kopierer noe, lar du være å legge det ut på nett. Enkelt og greit. Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 (endret) Gjør alle en tjeneste og IKKE bruk sånne script. De fører bare til et grenseløst hat mot den som plasserte det der fordi det føkker opp mouse-gestures (som vanligvis utføres med høyreklikk). Som PoleCat sier; hvis noen absolutt vil kopiere noe (bilde eller tekst) er det bare å ta et screenshot eller se i HTML-koden. Endret 19. oktober 2004 av Loomy Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 Gjør alle en tjeneste og IKKE bruk sånne script. De fører bare til et grenseløst hat mot den som plasserte det der fordi det føkker opp mouse-gestures (som vanligvis utføres med høyreklikk). Som PoleCat sier; hvis noen absolutt vil kopiere noe (bilde eller tekst) er det bare å ta et screenshot eller se i HTML-koden. Jeg vil anbefale trådstarter å analysere de besøkende. Om de besøkende er folk som ikke kan spesielt mye om data (ca normalen), så vil et slikt script hindre JÆVLI mye kopiering. I tillegg, en normal Internetbruker (også kalt "Johnny" av noen), vil IKKE yte et grenseløst hat mot sideeier. Dersom svaret du kommer til er folk som kan en del, så kan du like gjerne spare deg det ekstra arbeidet. Samma som å låse safen din med en hageslange. Det er mer arbeid for deg, og det er mer arbeid for tyven, men inn kommer han uansett. Men se heller ikke bort fra fakta, alt som er visuelt synlig (osv), er mulig å få tak på. Lenke til kommentar
Purify Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 (..)eller se i HTML-koden. ...hvilket gjøres gjennom et høyreklikk. Men er enig, for guds skyld, IKKE gjør dette. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 (..)eller se i HTML-koden. ...hvilket gjøres gjennom et høyreklikk. Men er enig, for guds skyld, IKKE gjør dette. Hørt om menyvalget "View - Page Source" (eller på norsk)..? (evt Ctrl + U i noen nettlesere) Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 ...hvilket gjøres gjennom et høyreklikk. Har aldri brukt høyreklikking til det jeg da men... View > Page source... Lenke til kommentar
Wizendraw Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 (..)eller se i HTML-koden. ...hvilket gjøres gjennom et høyreklikk. Men er enig, for guds skyld, IKKE gjør dette. CTRL+F3 i Opera...? Lenke til kommentar
Purify Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 Har aldri brukt høyreklikking til det jeg da men... View > Page source... Eh, joda. Det går nok bra det. Lenke til kommentar
erot71 Skrevet 21. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2004 Takk for svar. Jeg skjønner godt hva dere mener med mye "hat". Får se hva jeg gjør Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Du vil nok begrense spredning av dine bilder betydelig ved å disable høyreklikking. Husk at det store antallet websurfere er folk som 'ikke har peiling' og ikke har den fjerneste ide om at man f.eks. kan se på kilden til siden eller ta et screenshot for å hente bildene på den måten. Du fjerner ikke problemet, men minsker det betydelig Lenke til kommentar
XxClawxX Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Lol, man kan jo bare trykke snarveien for "copy" da ( Ctrl + C ). Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Dette har vært oppe en del ganger det siste året, og konklusjonen har alltid vært denne: "Disable right click" er mer irriterende enn nyttig, og den eneste fornuftige metoden å sikre bildene sine på, er å bruke vannmerke. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 Er det mulig å disable høyre klikk +++Ja, i noen nettlesere, men det har aldri vært problem å gå rundt den. Det er bare til å disable javascript.slik at det ikke går å kopiere bilder og tekst fra en side?Kopiere bilder? Hørt om printscreen? Tekst fra en side? Hvorfor ikke legge den ut under FDL?Tiltak mot kopiering fra siden.Hvorfor kan du ikke la andre kopiere informasjon fra deg? Du har vel sikkert brukt sider som wikipedia.org før o.l., så hvorfor ikke gi noe tilbake?Noen tips?Bildene kan du distributere under CC, teksten under FDL. Du klarer uansett aldri hindre kopiering.Håper jeg ikke høres ut som den EGO-typen.... Du gjør kanskje det...Bruker Dreamweaver MX2004Siden du er så imot kopiering av andres materialer, går jeg ut ifra at du har lisens på den.Takker NP Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå