dmx Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 (endret) hei! jeg lurte på om det går ann å overlokke en intel pentium inside 2.6? har: 765 mb ram sis651 hovedkort (ikke hlt sikker) ati radeon 9600xt osv.. går det ann å overlokke denne pc`n? takk! Endret 19. oktober 2004 av dmx Lenke til kommentar
slipknot_fan Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 hei! jeg lurte på om det går ann å overlokke en intel pentium inside 2.6? har: 765 mb ram sis651 hovedkort (ikke hlt sikker) ati radeon 9600xt osv.. går det ann å overlokke denne pc`n? takk! selvbygd? eller? Lenke til kommentar
dmx Skrevet 19. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2004 nei. kjøpte pakke.. Lenke til kommentar
slipknot_fan Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 nei. kjøpte pakke.. dell? compaq? packard bell? hp? disse kan ikke klokkes. vanskelig ihvertfall. Lenke til kommentar
dmx Skrevet 19. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2004 nei. kjøpte pakke.. dell? compaq? packard bell? hp? disse kan ikke klokkes. vanskelig ihvertfall. packard bell.. Lenke til kommentar
Tydeus Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 vel du kan være heldig hvis hp har brukt hovedkort fra en stor produsent og at du da kan flashe med "uorginal" bios....men er utrolig sjeldent. Hadde flaks med en hp maskin jeg kjøpte engang var fra gigabyte. Fant ut på nettet at bare produktcoden og bios var byttet ut Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 litt offtopid, men siden du nevner det med tvungen bios. For 4 år siden hadde jeg en dell pc, den hadde vel egentlig ett intel hovedkort med Dell bios. Når jeg flasha til intel bios, så fikk jeg overklokket. Lenke til kommentar
jan.ata Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 jeg har p4 2,6 ht 800mb bus skrudde opp multiplern 13 i bios da går den på 2808mhz har og så klokket den opp til 3200mhz uten problem så det går fint om du får stilt multiplern i bios. men vær klar over att du samtidig klokker både ram og skjermkort så det er ikke helt risikofritt så du bør ikke gjøre det før eventuelt garantien på pcn har gått ut Lenke til kommentar
Tydeus Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 jeg har p4 2,6 ht 800mb bus skrudde opp multiplern 13 i bios da går den på 2808mhz har og så klokket den opp til 3200mhz uten problem så det går fint om du får stilt multiplern i bios. men vær klar over att du samtidig klokker både ram og skjermkort så det er ikke helt risikofritt så du bør ikke gjøre det før eventuelt garantien på pcn har gått ut Ja nå går vel p4 2.6 orginalt på 13x i multiplier 13x200 = 2600 mhz Og for meg bekjent er vel alle intel cpu'er multiplier låst. Eneste er vel de helt nyeste på 3.4 og 3.6 ghz som kan sette multiplier lavere slik at høyere fsb kan benyttes. Lenke til kommentar
joa1234 Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 jeg har p4 2,6 ht 800mb bus skrudde opp multiplern 13 i bios da går den på 2808mhz har og så klokket den opp til 3200mhz uten problem så det går fint om du får stilt multiplern i bios. men vær klar over att du samtidig klokker både ram og skjermkort så det er ikke helt risikofritt så du bør ikke gjøre det før eventuelt garantien på pcn har gått ut Siden du skriver at du øker hastighet på ram og skjermkort så tror jeg ikke du mener at du klokker via multiplier men front side bus. Multiplier og FSB for å si det sånn er 2 forskjellige ting Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 hei! jeg lurte på om det går ann å overlokke en intel pentium inside 2.6? Bare så det er sagt. Intel Pentium inside betyr, fritt oversatt, Intel Pentium inni. Altså at inni maskinen er det en Intel Pentium. Det er altså ikke en prosessor som heter Intel Pentium inside. Lenke til kommentar
jan.ata Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 jeg har p4 2,6 ht 800mb bus skrudde opp multiplern 13 i bios da går den på 2808mhz har og så klokket den opp til 3200mhz uten problem så det går fint om du får stilt multiplern i bios. men vær klar over att du samtidig klokker både ram og skjermkort så det er ikke helt risikofritt så du bør ikke gjøre det før eventuelt garantien på pcn har gått ut Siden du skriver at du øker hastighet på ram og skjermkort så tror jeg ikke du mener at du klokker via multiplier men front side bus. Multiplier og FSB for å si det sånn er 2 forskjellige ting beklager så mye jeg sa feil, det er selvfølgelig fsb jeg skrudde opp til 216!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå