Mr_Tiger Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 Jeg har en server med win 2000server 3 pc med xp. Jeg klarer ikke å få den siste "nye" pcen på lokalnettet...jeg kommer riktignok på internet med den. Mulig jeg roter litt med opp settet på serveren og pc`en. Er det noen som kan si hva jeg må gjøre på pc og på serveren for å få dette til å virke....altså hvordan jeg skal gå fram og hvordan jeg skal sette det opp. Lenke til kommentar
kamus Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 Kan være mye rart som skaper dette uten å vite hvordan du har satt opp nettverket, men det som slår meg først er at maskinene ikke er i samme arbeidsgruppe. Kan du beskrive litt mere rundt oppsettet ditt? Lenke til kommentar
Mr_Tiger Skrevet 19. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2004 Kan være mye rart som skaper dette uten å vite hvordan du har satt opp nettverket, men det som slår meg først er at maskinene ikke er i samme arbeidsgruppe.Kan du beskrive litt mere rundt oppsettet ditt? Trur jeg har satt alle parametrene riktig på serveren..med user og computername osv. Jeg trur jeg roter litt når jeg skal koble pc mot serveren...er det noe mer enn dette jeg må gjøre: Høyreklikke på min datamaskin og så videre til computer name. Passe på at maskinnavnet er likt det jeg satt serveren til. Og skrive domain navnet under member of(likt det som serveren er satt opp med. Når jeg trykker enter nå, får jeg opp en feilmeliding...og der stopper det. Nå skulle vel maskinen restarte og når den starter opp igjen skulle den ha bedt om brukernavn og passord. Håper dere kan hjelpe meg.... ps. De to andre maskinene mot serveren fungerer som de skal. Internett fungerer på pc`en har prøvd og sammenligne oppsettet med de andre maskinene mot hverandre.... Lenke til kommentar
kamus Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Kjører du AD i nettverket ditt og har du satt navnet på klienten til å være likt det navnet du har Servern? Mulig jeg misforstår her men. Hvis du har problemer med å melde maskina inn i domenet, kan det være ett DNS problem som du har. Sjekk Event Viewer på klienten og servern din og se om det kommer opp noen fornuftige feilmeldinger. Hvis du evnt får noen feilmeldinger, hadde det vært greit om de ble postet, fordi da er det kanskje litt lettere å finne feilen. Kamus Lenke til kommentar
Mr_Tiger Skrevet 21. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2004 (endret) Ja, jeg kjører ad i nettverket mitt. Har fått det til nå. Endret 21. oktober 2004 av cmf_Tiger Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå