Gå til innhold

Maskinen rebooter etter en stund.

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har en maskin som rebooter etter en stund, dette skjer kun hvis jeg f.eks setter på flere programmer/spill ja, hva som helst.. Jeg sendte da inn maskinen for en sjekk hoss netshop, som jeg kjøpte de fleste delene av.. De fant ut minne som jeg kjøpte første gang var defekt.. Men fremdeles etter at de har sendt en ny brikke og jeg har fått testet maskinen igjen, får jeg denne feilmeldingen:

STOP: 0x0000009C (0x00000004, 0x00000000, 0xb2000000, 0x00020151)

"MACHINE_CHECK_EXCEPTION"

Gjerne sjekk hva windows error reporting center sa om denne saken.. her

Har noen av dere erfaringer med noe lignende som dette fra før av?

Den har disse specs'ene:

Athlon 64 3000+

Sapphire Radeon 9600XT

MSI K8N NEO Platinum nForce 3 250GB

Kingston 512 400MHZ DDR non-ECC DIMM3

2x Western disker.. og NEC DVD-brenner ND-2510

Jeg begynner å bli ganske irritert på maskinen min nå, etter å ha prøvd alle mulige måter selv.. Håper at dere har noen tips som kan få den til å funke !

Endret av riversen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres ut som Sasser, men tviler på det, siden det bare gjelder når du kjører mange programmer.

Har du sjekket temperaturen inni maskina? Tror det finnes en funksjon som slår av PC`n når CPU blir for varm. Er ikke så sikker på det, men det kan være verdt å sjekke.

Lenke til kommentar

Cpu'en holder seg stabilt på ca 50 grader under spilling, mens 40 ved idle.. Så jeg tviler på at det er det..

Jeg har slått av Cool'n'Quiet funksjonen som følger med Hovedkortet.

Hvis det er sasser som er på ferde, hvordan skal jeg oppdage den? eller uhm.. Har Norton Systemworks 04 inne på maskina, å den finner ikke noe.

Kan det være noe med psu'en jeg har?

Det er den standard 360w'en som følger med Chieftec sin BX serie..

Lenke til kommentar

Da er nok ikke det problemet. Min CPU er nærmere 60 grader, og den er oppegående ( ja, jeg skal kjøpe vifter snart)

Sasser har du nok ikke hvis Norton ikke finner det. Kan kanskje være noe med Ram som du nevnte. Høres merkelig ut, men jeg er ingen ekspert på hardware. :blush:

Lenke til kommentar

Enkelte ganger så kan hovedkortene få strømkondensatorene sine skadet.

Dette vil du se, ved at disse buler ut. (Større en vanlig). Dette kan medføre at hovedkortet sørger for en restart av maskinen.

Har ikke hørt om lignende problemer med det nevnte hovedkortet ditt.

Sjekk kondensatorene på hovedkortet ditt

-z00l-

Lenke til kommentar
Da jeg fikk tilsvarende var det hardware feil. CPU'en så vidt jeg husker.

Burde den ikke ha andre symptomer hvis det var noe galt med CPU'en?

Ikke nødvendigvis. Den trenger jo ikke være helt død, men ha en liten defekt som oppdages under drift og genererer en slik fatal feil. Har du ikke en annen CPU å teste med?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...