simson Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 Har nå Windows XP på C:, som er en 5gb del av min gamle harddisk. Men denne har nå begynt å bli fylt opp (har nå kun 400mb igjen og minker stadig), og dessverre er det Windowsmappen som tar altfor stor plass. Har installert alle programmene unntatt Office i en annen partisjon, D:. Jeg har også en annen disk, opprinnelig på 120 gb. Jeg kunne godt tenke meg å legge XP på denne. Jeg vet at jeg da må formatere denne disken, men så (endelig?) til spørsmålet: Går det an å installere Windows XP på en annen partisjon UTEN først å avinstallere XP på c:? Alternativt spørsmål: Jeg har 0,5 gb av c-stasjonen fylt opp av spuninst-mapper og -filer. Kan disse slettes? De tar jo veldig plass... Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 Du bør ta ut din nåværende disk og sette inn den nye disken, så kan du installere XP uten problemer. Etterpå kobler du til den gamle disken som slave og du har tilgang til alle filene. Du kan også slippe å installere på nytt hvis du bruker Norton Ghost til å overføre alt fra den gamle disken til den nye. De blå uninstall mappene på c:\Windows kan du slette. Lenke til kommentar
simson Skrevet 20. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2004 Du bør ta ut din nåværende disk og sette inn den nye disken, så kan du installere XP uten problemer. Etterpå kobler du til den gamle disken som slave og du har tilgang til alle filene.Du kan også slippe å installere på nytt hvis du bruker Norton Ghost til å overføre alt fra den gamle disken til den nye. De blå uninstall mappene på c:\Windows kan du slette. Takk for svar! Men blå uninstall-mapper? Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 (endret) og dessverre er det Windowsmappen som tar altfor stor plass. http://www.neowin.net/forum/index.php?showtopic=80511 Har du bare SP1, kan du få den ned i ca 700 Mb. Med SP2 kan du få den ned i "bare" 900 Endret 20. oktober 2004 av Lautsprecher Lenke til kommentar
simson Skrevet 20. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2004 De blå Ahhh, da skjønner jeg. Jeg bruker windows classic som theme, derfor var ikke mappene blå hos meg. Skjønte ikke hva i alle dager det skulle bety at de var blå. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Ojda, jeg tok det for gitt at de alltid var blå. Da har jeg lært det, takk for feedback. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå