ottisjr Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 Har tenkt å skifte ut en motor i en ford mondeo. Har fra før en 1,8 zetec motor bensin, og har nå fått tilbud om å kjøpe en 2 l bensin motor til ford, av samme års modell som min, nemlig 93. Vil dette by på problemer, eller er dette en smertefri operasjon? Lenke til kommentar
GeCcO Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 Det kommer helt ann på dine kunnskaper og erfaringer som mekaniker. Hvis bilen din ble levert med denne motoren orginalt, så burde det ikke by på så mange problemer. Og vil muligens passe rett inn. Hvis ikke, så kan det hende du må sveise på nye fester. Og ellers hvis den er noe større, så vil kanskje andre deler være i veien i motorrommet. Videre så må du sjekke om girkassa di passer på denne motoren. Hvis ikke, kan det ta en stund og tilpasse det. Beste er nok og kjøpe en som passer der. Det elektriske systemet må også passe denne motoren, eventuelt skifte hele ledningsnettet. I bunn og grunn dreier det seg om plass og kompabilitet. Og en viktig ting til slutt, godkjenning. Skal denne bilen rulle på veien må den bli godkjent med den nye motoren. Dette må du sjekke om lar seg gjøre, hvis ikke så sitter du igjen med en bil med større motor, men som ikke er lovlig på veien. Lenke til kommentar
Foxtrot Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Hvordan går det med motorskiftet? Artig å høre hva du har gjort eller ikke gjort. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 GeCcO: Er det ikke sånn at du kan gå opp en motorstr. uten å omregistrere?? Hvertfall med tanke på at denne bilen kunne leveres med samme motor originalt... Det var den beskjeden jeg fikk når jeg hørte angående min fæle 205 GTi som blei levert med 1.6, men som det sto 1.9GTi maskin i når jeg kjøpte den... Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 12. april 2005 Del Skrevet 12. april 2005 Mondeoer med 1,8l har en mindre lyddemper bak enn 2L.. du er derfor også avhengig av å få det til pga støy. Enderøret går ut på høyre side på en 2 liter mot venstre på 1,8 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå