Gå til innhold

Hvem her stemmer KrF?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 10 år senere...

Hi!! Eg er 16 år gamal og er ikkje veldig kristen... eg går i kyrkja i jula og påske..... altså kun i høgtida..... men eg har hatt i skule prosjekt å finne ut om KrF og eg syns at KrF sin politikk er veldig bra... Dere kan godt vere ueinig med meg, men KrF er eit parti som har veldig god politikk, Så i neste Stortingsvalg eg kan stemme i skal eg stemme KrF.............. Skjønner godt vis dere er ueinig, men sann er det berre, noen stemmer høgre, noen venstre, noen Senter og noen gærninger stemmer faktisk på KrF med... :):rofl:

Lenke til kommentar

Hi!! Eg er 16 år gamal og er ikkje veldig kristen... eg går i kyrkja i jula og påske..... altså kun i høgtida..... men eg har hatt i skule prosjekt å finne ut om KrF og eg syns at KrF sin politikk er veldig bra... Dere kan godt vere ueinig med meg, men KrF er eit parti som har veldig god politikk, Så i neste Stortingsvalg eg kan stemme i skal eg stemme KrF.............. Skjønner godt vis dere er ueinig, men sann er det berre, noen stemmer høgre, noen venstre, noen Senter og noen gærninger stemmer faktisk på KrF med... :):rofl:

Hei, jeg er 67 år gammel og ikke kristen:)

 

Jeg synes det er flott at du har bestemt deg å stemme.

Lenke til kommentar

Å stemme KrF fordi man er kristen blir litt som å stemme Arbeiderpartiet fordi man arbeider - da har man ikke brukt mye tid på å sette seg inn i politikk. Det er forøvrig mange praktiserende kristne blant politikerne i andre partier; jeg var på et foredrag med Odd Einar Dørum og ble overrasket over at han ikke bare var kristen men også svært opptatt av kristne verdier.

 

Jeg har ingenting imot kristne politikere. Problemet med KrF er den holdningen at "kristen" politikk MÅ bety overformynderi, moralisering og mest mulig detaljkontroll over menneskers valg, fremfor å legge opp til at man selv har ansvar for å gjøre gode valg. Personlig mener jeg at fra et religiøst ståsted har det ingen verdi at man gjør gode handlinger, hvis man er tvunget til å gjøre dem.

Lenke til kommentar

Er det virkelig noen unge\ungdommer som stemmer på dette partiet? Dette partiet som vil sitte barnevakt for oss til vi dør. De som vil sette opp avgiftene på alt som er avhengighetsdannende og stimulerende fordi det er djevelens verk?

 

Jeg er av den oppfatningt at det er hovedsaklig gamle og prester som stemmer KrF.

Jeg vil egentlig stille samme spørsmål om AP. Et arrogant parti, bestående av pamper som kun maler sin egen kake. Nå viser enkelte meningsmålinger at partiet er opp mot 42 %. Skremmende at folk vil oss så vondt.

Lenke til kommentar

De borgerlige må skylde på seg selv for at AP skyter i været, for velgerne kommer løpende til dem uten at de har løftet en finger. Altfor lite liberal politikk; den gamle formynderstaten er uendret foruten et par småsaker helt uten betydning for folk flest, samtidig som det er skattekutt som knapt monner selv om man har en gjennomsnittlig god inntekt, alle de upopulære avgiftene er fortsatt på plass, det er fortsatt bomringer og de trygdede er for lengst skremt bort av innstramminger og Erikssons retorikk. Summa summarum betyr det AP-regjering etter neste valg.

Lenke til kommentar

De borgerlige må skylde på seg selv for at AP skyter i været, for velgerne kommer løpende til dem uten at de har løftet en finger. Altfor lite liberal politikk; den gamle formynderstaten er uendret foruten et par småsaker helt uten betydning for folk flest, samtidig som det er skattekutt som knapt monner selv om man har en gjennomsnittlig god inntekt, alle de upopulære avgiftene er fortsatt på plass, det er fortsatt bomringer og de trygdede er for lengst skremt bort av innstramminger og Erikssons retorikk. Summa summarum betyr det AP-regjering etter neste valg.

Jeg er helt enig at det er for lite liberal politikk. Jeg hadde forventet tåpelige formynder lover som røykeloven, mer liberal ruspolitikk, mer frihet til enkelt individet ville blitt endret, for å nevne noen få ting. Vi ser også at bistandspolitikk blir som den alltid har vært. Mye av dette kan vi takke KrF for. KrF har mer makt virker det som, en FrP som sitter i regjering.

Lenke til kommentar

KrF er absolutt en hemsko i forhold til liberaliseringer, men dette er ikke noen overraskelse fordi det står klart og tydelig i partiprogrammet deres at KrF ikke er noe liberalt parti. Det står mer respekt av å konsekvent stå for en illiberal politikk enn å si at man ønsker liberaliseringer for så å mangle gjennomføringsvilje når man først har flertall for forandringer. Både Høyre, FrP og Venstre har vært for å liberalisere lovgivningen på en rekke områder, blant annet alkohol, og alle (inkl. KrF!) har vært for å heve tollgrensen på 200 kroner til minimum 500, men det vi ser gang på gang er at disse sakene enten glemmes, utsettes eller forkastes helt.

 

Jeg tror mange som nå har gått over til AP tenker at hvis samfunnet uansett skal være formyndersk, så kan vi i det minste sikre at det er sosialt. Det eneste som er verre enn en sosialistisk formynderstat er en markedsliberalistisk formynderstat der man verken har et sosialt sikkerhetsnett eller personlig frihet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...