Gå til innhold

Defekt kort etter flash?

Skinney

Anbefalte innlegg

Hei,

for 2 dager siden flashet jeg Powercolor X800Pro Vivo kortet mitt til X800XTPE...

Jeg har et lite problem... når jeg spiller Rome: Total War så klikker spillet etter en halvtimes spill... I starten skyltes det varmeproblemer så jeg brukte ATI tool til å skru viften opp til 100% når det ble varmere enn 60 grader... dette funket igår men problemene har kommet tilbake idag selv kortet ikke stiger over 65 grader... :(

Så spørsmålet mitt er om det kan være et av de 4 extra pipsene som kan være defekt og få spillet til å klikke... men jeg tviler litt på det selv ettersom det bare er Rome: Total War jeg opplever dette problemet :\

Noen som har en ide om hvordan jeg kan løse problemet?

bruker 4.9 driverne, har hørt mye stygt om 4.10 så har egentlig ikke lyst å instalere denne driveren :\

Edit: Nå som jeg tenker over det er bare Rome:Total War og Battlefront jeg spiller som er "krevende". Kortet klikker ikke i Battlefront men jeg spiller Rome lengre...

Endret av Skinney
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei,

for 2 dager siden flashet jeg Powercolor X800Pro Vivo kortet mitt til X800XTPE...

Jeg har et lite problem... når jeg spiller Rome: Total War så klikker spillet etter en halvtimes spill... I starten skyltes det varmeproblemer så jeg brukte ATI tool til å skru viften opp til 100% når det ble varmere enn 60 grader... dette funket igår men problemene har kommet tilbake idag selv kortet ikke stiger over 65 grader... :(

Så spørsmålet mitt er om det kan være et av de 4 extra pipsene som kan være defekt og få spillet til å klikke... men jeg tviler litt på det selv ettersom det bare er Rome: Total War jeg opplever dette problemet :\

Noen som har en ide om hvordan jeg kan løse problemet?

bruker 4.9 driverne, har hørt mye stygt om 4.10 så har egentlig ikke lyst å instalere denne driveren :\

Edit: Nå som jeg tenker over det er bare Rome:Total War og Battlefront jeg spiller som er "krevende". Kortet klikker ikke i Battlefront men jeg spiller Rome lengre...

sett 2d og 3d til samme klokk ;)

Lenke til kommentar
kan noen fortelle meg hvordan jeg klokker 2d og 3d til samme hz?

har virkelig lyst å spille Rome:Total War nå  :love:

Bare noen som tror at du har et 6800GT kort...

Skru av Overdrive, og eventuelt VPU recover, og prøv igjen.

den løsningen fungerer på n antall andre kort, ikke bare 6800GT ;)

Endret av Vizla
Lenke til kommentar
QUOTE (Ar`Kritz @ 21/10/2004 : 08:35)

QUOTE (Skinney @ 21/10/2004 : 08:29)

kan noen fortelle meg hvordan jeg klokker 2d og 3d til samme hz?

har virkelig lyst å spille Rome:Total War nå   

Bare noen som tror at du har et 6800GT kort...

Skru av Overdrive, og eventuelt VPU recover, og prøv igjen. 

den løsningen fungerer på n antall andre kort, ikke bare 6800GT 

Så flott! men hvis dette funker på kortet mitt kan dere VÆRE SÅ SNILL å fortelle meg hvordan? (sorry, litt stressa)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...