Gå til innhold

Nytt skjermkort, ATI Radeon eller Geforce?

Rabagastn

Anbefalte innlegg

Altså, Radeon-kortet er "gårsdagens produkt", mens GF6800LE er "Dagens produkt"?

Regner med at det ender på et MSI GeForce 6800 LE da...høres ut som et greit kort i grunn.

Og i så fall: hvilket kort?

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=302126&view=detailed

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=302136&view=detailed

Blir 250W PSU for liten til det kortet?

så lenge psu'en er av god kvalitet, selvom Gainward selv anbefaler 350W psu som å anbefale.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
dette forutser at du prøver å modde det.

Jah, nå var det vel ikke så mye modding inne i bildet her siden jeg har litt dårlige erfaringer med tidligere nvidia kort...Men jeg synes det var rart at du mener det der er en fullversjons 256mb fordi jeg har samme kortet(bestilt på samme plass) som er 128 :hmm:

Men man får vel sende mail til komplett(evt andre jeg kjøper hos) og se...

Dersom jeg senere skal kjøpe hovedkort, og går for MSI, er det da best å kjøpe et MSI hovedkort?

Dette er 256 bit versonen som trådstarter linket til og her finner du 128 bit versonen. INGEN son spiller 3D spill må velge den siste !!

Trådstarter hadde linkt til 256 bit versonen fra start , Jeg har aldri sagt at det ikke finnes en 128 bit verson !! :cool:

Etter det jeg har sett på web tester , er 9800PRo BEDRE enn 6800LE , men dårligere enn et 6800 kort . Disse koster fra 2500 kr .

Jeg har ennå ikke sett noen som har bevist med link til en test at 6800LE er bedre enn 9800 PRo.

Kjøp 9800 PRo eller 6800 , IKKE 6800LE !!

Kan heller ikke si at 6800le er mer fremtidsrettet, om man da ikke går ut fra at det er modifiserbart til 6800 så er 9800pro stort sett raskere. At 6800 le har ps 3 har lite å si fordi det enda ikke er bevisst at det gir nevneverdig raskere kode. Uansett så vil ikke et 6800le kort klare å utrette mirkakler på nye spill, det har fortsatt bare 8 pixelpipes og mindre vt shaders en sine større brødre. Skal man først kjøpe 6800 serien så bør man heller gå for et reint 6800.

nå har det seg slik at jeg har fått mitt gf6800LE opp i 12x1.6 , klokket 379 / 881, noe som gir enormt bra avkastning av ytelse/pris. ;) 1900 kr for et kort som ville kostet 2,5-3,000 ? :love:

Hvis du vil softmodde litt, kansje klokke, gå for gf6800LE. ( helst gainward, da disse har få antall defekte pipes, så du kan softmodde det :) )

*edit* skriveleifer :whistle:

Endret av Vizla
Lenke til kommentar

Hmm...Jo, endelig kom de testene... :thumbup:

Men dersom du ser på dem så viser den ene testen at GF-kortet gir 237,3% på

100% på radeon-kortet. Men så, på den andre testen, yter GF-kortet "bare" 92% bedre.

Vil da et radeon-kort være bedre enn GF-kortet på neste test?

Jeg ser at dere har rett i det at GF-kortet kanskje er litt bedre, men det er ikke ulovlig å spørre, og jeg vil kjøpe et kort jeg kanskje ikke angrer for mye på i etterkant... :roll:

og så leser jeg stadig andre ting:

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=315735

Hørte jeg noen som sa "fryse til svart på spill"?

Sånt liker jeg ikke...dessuten har jeg hørt en del rykter om at Radeon-kortet er ganske støysvakt i forhold til det andre? Sånn helt uten å måtte kjøpe ny vifte....

Endret av Rabagastn
Lenke til kommentar
Så GF 6800 LE er best. (selv om jeg av en eller annen snodig grunn heller mot ATI-kort :hmm: )

Da ligger spørsmålet: Er det noe forskjell på utgiverne?

Gainward GeForce 6800 LE 128 MB

MSI GeForce 6800LE 128MB

Har hørt at MSI kortene har en bedre kjøler på, så jeg ville gått for det, men det er litt dyrere. Vet dessverre ikke om det er verdt det. Men en ting er sikkert, 6800LE ER bedre enn 9800pro. Det kan du atpåtil klokke. Men MSI eller GW er opp til deg, liten forskjell. GF får de fleste til å klokke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...