Bandidos-Pelle Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 Jeg er fullstendig klar over at man kan få 16:9 format i Studio 9, men tar jeg ikke feil kan dette kun gjøres FØR man redigerer klippet. Skjønner? Jeg har nå redigert ferdig hele filmen, og har tenkt til å ta det i 16:9 format (ja, jeg vet det blir litt trykket sammen, men, men), men finner ikke helt ut hvordan. Er det mulig? Lenke til kommentar
alsvik Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 hei! vet ikke hvordan du gjør det med Studio9. Men hvis det er likt så på Premiere så stiller du bare "scale" Regner med at du har filmet i 16:9 Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Om du ikke har kjørt ekte 16:9 kan du enten kutte vekk oppe og nede vha. crop. - Eller om du skal kjøre det på 4:3 tv skjermen kan du legge til svarte streker, letterbox, ved å legge oppå et bilde med svarte greier oppe og nede. Rimelig enkelt. Lenke til kommentar
alsvik Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 Velmont: har du lest det med strekene på nva.no?? Lenke til kommentar
ThaKladd Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 (endret) Det går ann å gjøre det etter redigering, jeg gjorde det jeg - men tungvint er det iogmed at det er en plugin som gjør det og du må gjøre det for hvert av klippene. dessuten blir 16:9 formatet bare en presset ned 4:3 format... det blir altfor tykke mennesker... om du allikvel velger denne måten, så rediger - render alt til en avi fil, regier på ny ved å sette til 16:9 format på hele film.avi en. så rendre til eventuelt DVD eller avi på ny. ellers så kan du bruke crop å fjerne noe øverst og noe nederst slik at du får en tilnærmet 16:9 men uff så tungvint... og da må du ogfså laste ned plugin.. jeg har noen ekstra enn de som fulgte med, fant no gratis på nett.. er ikke helt sikker, ment tror den plugin som gjør til 16:9 slik jeg nevnte først også følger med den det jeg lasta ned... om du vil ha den så kan jeg kanskje legge til en fil her på forumet, ser at det går ann å legge til 40 mb, og den tar ikke mer en 2 mb... Endret 1. november 2004 av ThaKladd Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå