Brandvold Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 Hvordan kan jeg lese fra fil med 6 kolonner og skrive ut utvalgte kolonner? Kanskje lit dårlig formulert, men jeg har en fil med data (noen kolonner med skrift og noen med tall) som jeg skal bruke på forskjellige måter, og ta ut data fra denne fila fra de forskjellige kolonnene. Noen som vet? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 Når du har tekstfiler så bruker du LineNumberReader for å lese linje for linje. Eksempel: http://www.kickjava.com/?http://www.kickjava.com/840.htm Deretter må du parse strengen du leser for å hente informasjonen. Lenke til kommentar
Toddy Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 Dette er muligens en del av obligen din å finne ut. Lenke til kommentar
flltho Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 Hei Se etter String tokenizer i forelesningnen dine og/eller boka di. -- Thomas Flølo Lenke til kommentar
Brandvold Skrevet 19. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2004 Dette er muligens en del av obligen din å finne ut. Nei sier du det. Men det er lagt opp til at vi skal samarbeide med oppgavene, og det er den delen jeg prøver meg på nå Lenke til kommentar
Toddy Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 Ok har samme oppgaven selv, bruker bufferedReader og split funksjonen til java, det vanskelige eg å opprette Aktivitetsgrafen uten å lese dataene to ganger. Lenke til kommentar
Brandvold Skrevet 20. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2004 Problemet mitt er at jeg har en fil med tekst som jeg skal ta ut, legge til og fjerne data fra. Så er spørsmålet mitt: Hvis jeg skal oppdatere fila (føre til mer data), bør jeg gjøre det etter hver operasjon, eller kan det lønne seg å lagre det i arrays el. og vente til jeg avslutter programmet med å skrive til fil? Lenke til kommentar
Toddy Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 lagre det i arrayer, å opperere på disken tar mye lenger tid. Lenke til kommentar
Toddy Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 ah var ikke klar over at det var inf1000 du gikk på, Oppgaven er hus haien, stemmer ikke det? Les alle dataene med easyIO. Bruk et array eller noe for å behandle dataene. Skriv dette til disk når du er ferdig. Oppgaven er egentlig veldig lett. Lenke til kommentar
Brandvold Skrevet 21. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2004 Ser at det sikkert går mye lettere å lagre i arrays og skrive til fil når man avslutter. Takk for hjelp:) Går INF1000 ja, og oppgaven skal nok gå greit nå som jeg fant ut hvordan. Hehe... Lenke til kommentar
Brandvold Skrevet 21. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2004 Hvilket fag eller studieretning går du Toddy? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå