Neo_mandal Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 Har et veldig snodig printer problem. samme skjer med begge printerne mine. 2 epson, en c86 og en stylus 740. bruker c86 i problemsøkinga, ettersom den er "brand new" printer er tilkoblet maskin med printer kabel (ikke usb), drivere installert korrekt. når jeg slår printeren på begynner den å skrive ut tomme sider, selv om det er ingen dokumenter i skriver køen. får ikke kontakt via feilsøkings programmet til epson. MEN når jeg slo på printeren kom det opp en melding i statusbaren at ny hardware er funnet., Fant ingenting løsning på problemet via epson.com installerte for ikke lenge siden winxp, det var da problemene begynte. Hovedkort drivere skal være korrekt installert. kjører nå, winxp sp1 (laster for øyeblikket ned sp2) Noen som har evt. forslag? maskinen funker utmerket til vanlig. winxp sp1 abit th7-2 p4 1.8 epson stylus 740 Lenke til kommentar
Iyon Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 Sjekk om du kan endre modus på printerporten. Mulig det er en innstilling der som kludrer til for printeren, evt prøv printerene i usb-porten og se om det eliminerer problemet. Mulig du da må ha nye drivere... Lenke til kommentar
LordAndy Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 Mulig det kan ha noe med toveis-kommunikasjon til printeren å gjøre. Har du prøvd å deaktivere den? Worth a try. Lenke til kommentar
Neo_mandal Skrevet 20. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2004 hvordan deaktivere toveis komunikasjon? har ingen anelse.. driverne er det ingenting i veien med, det er jeg nesten sikker på.. nesten Lenke til kommentar
Neo_mandal Skrevet 20. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2004 Bytta drivere, men til ingen nytte! Lenke til kommentar
Neo_mandal Skrevet 21. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2004 får heller ikke slettet inaktive printere i "skivere og telefakser" er helt rådløs her. Lenke til kommentar
HansErik Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Jeg tror du må sette paralellporten til ECP for at den skal virke i Windows XP. Dette mener jeg gjøres i BIOS-en. Lenke til kommentar
frank_jarle Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Nyere printere skal bruke to-veis kommunikasjon. Det nevnes ECP, husker jeg ikke feil saa er det jo en til som et to-veis protokoll, men husker ikke i farta hva den heter EPP/ECC (nei huff det er seint her). Ta en tur innom BIOSen din, se hva porten er satt til naa, prov med en av de andre valgene, for aa se om det hjelper. Frankie Singapore Lenke til kommentar
LordAndy Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 får heller ikke slettet inaktive printere i "skivere og telefakser" er helt rådløs her. Fant du en løsning på problemet ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå