Gå til innhold

Hva er feil?

UniT X

Anbefalte innlegg

Hei!

Har nettopp skiftet skjermkort fra geforce FX5400 XT til Gainward geforce 6800GT Golden Sample...trenger vell ikke å si at det var stor foskjell...men

Det har kommet et lite problem i windows(også i spill) vist jeg tar et vindu og drar det bort over skjermen så deler det seg litt på midten slik at det blir noen mm foskjøvet...dette skjer også i spill når jeg snur på hodet så ser det ut som om hjørner og slikt blir litt "knekt" på en måte...det er som om en kniv skjærer rett over vinduet...men når jeg stopper opp blir vinduet helt i gjenn...hehe...vanskelig å forklare...

Jeg har de siste driverne og alt det hjelper heller ikke å skifte oppløsning eller hz i windows...jeg fatter ikke hva som er galt....HJEEEELP!!! :no:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tja slike skjermkort krever mer og mer av strøm forsyninga di.

men prøv noen eldre drivere eller de driverne som fulgte med skjermkortet har du samme problem der så ville jeg testa kortet på en annen pc har du forsatt samme problemet bør du ta kontakt med dem du kjøpte det av. eller kjøpe en strørre strømforsyning.. ;)

Lenke til kommentar

Det skyldes at oppfriskningen av bildet som tegnes av skjermkortet og bildet som tegnes fysisk på skjermen ikke skjer med samme hastighet. Hvis du i innstillingene for skjermkortet ditt (Display properties -> settings -> advanced aktiverer VSYNC (vertical synchronization) så vil du ikke oppleve dettte som du beskriver. Merk at dette går på bekostning av antall fps.

Lenke til kommentar

men det må da vere mulig å kunne fikse dette uten at det går på bekostning av fps...eller skjer dette me de fleste som ikke har aktivert vsync??...prøver å finne ut hva jeg har i strøm forsyning men finner det ikke..heller i inni pcen..

Lenke til kommentar
Det skyldes at oppfriskningen av bildet som tegnes av skjermkortet og bildet som tegnes fysisk på skjermen ikke skjer med samme hastighet. Hvis du i innstillingene for skjermkortet ditt (Display properties -> settings -> advanced aktiverer VSYNC (vertical synchronization) så vil du ikke oppleve dettte som du beskriver. Merk at dette går på bekostning av antall fps.

vell testa vsync men det ble ikke noe forskjell :no:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...