tek73 Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 Hei jeg har en datter og ønsker å installere dualboot med snøfrix (knoppix) og windows xp. Hun har allerede installert windows xp på C: partisjonen nå ønsker jeg å installere snøfrix på d: Hvordan får jeg dette til, har noen noe råd å gi?? på forhånd takk for alle innspill. Lenke til kommentar
zyp Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 Snøfrix er vel igrunn bare en modifisert knoppix. Knoppix har, afaik, en installer som enkelt og greit installerer knoppix uten mye stress. Let i menyen og se om du finner noen installeringsgreier der, i såfall er de kanskje så enkel at du skjønner dem uten noen mer forklaring. Lenke til kommentar
Rafael Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 Det vil dog ikke være mulig å installere det på en eksisterende 'Windows'-partisjon vil jeg tro. Lenke til kommentar
herregud Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 http://www.skolelinux.no/~conrad/snofrix/h...nb/install.html Lenke til kommentar
tek73 Skrevet 20. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2004 takk for hjelpen men det er ikke riktig så enkelt. Min datter har som tidligere nevnt windows xp på c: og hvis man følger linken til zyp vil man se at det da er problematisk. Mitt problem er at den ikke finner d: partisjonen den finner bare c: som den kaller lba 2 og den foreløbige som den selv har instalert lba 5. Når jeg instalerte fedora core 2 etter anbefaling fra dere på min egen maskin gikk det fint. Men jeg tviler på at en 6-åring vil ha mye glede av fedora. Så hvis noen har prøvd å installere en knoppix variant sammen med windows xp så vil jeg gjerne vite hvordan dere gjorde det. Er kansje en Bootloader det jeg trenger ?? jeg vet ikke men vil være takknemlig for all hjelp Lenke til kommentar
zyp Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Igrunn kan du vel bare legge inn fedora, og så legge inn de samme programmene som ligger i snøfrix. Jeg vil tro at en del av programmene allerede finnes ferdig til fedora, og muligens kan installeres med yum. Uansett, du vil ha knoppix på d:, da kan du igrunn bare formatere den med fat32, for det støttes av snøfrix. Og når du har gjort det må du finne ut hvilken partisjon det er, om det er den andre partisjonen på den første harddisken er det hda2, eventuelt hda5 om den er en logisk partisjon. Da gjør du bare som det står i herreguds link, og starter opp med f.ex: knoppix tohd=/dev/hda2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå