Gå til innhold

Skjermkort som fucket HK

Zipp0

Anbefalte innlegg

Jeg har et geforce ti4800se.. Jeg tror kanskje skjermkortet har ødelagt hk'et mitt, siden at når jeg rørte litt på kortet, så flimret det på skjermen, og hele greia hang seg. så når jgg restartet pc'n.. funket ikke den lenger.

Jeg får ikke startet i heletatt..

Noen som vet hva som kan ha skjedd?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

alså herregud folkens, litt RØRING på hardware menst det er på gjør ingenting. Han sa han rørte litt på skjermkortet for å skjekke varmen på det, evt ta på kjøleribba etc? det er da ingen problem?

Vifta på mitt skjermkort er gåen, så atm bruker jeg en sånn stor vanlig hus-vifte :p jeg tar ofte på kortet for å skjekke tempen på det, det er da ikke noe problem!

hadde han sparka i det eller noe, hadde det vært noe annet.

Endret av inSain
Lenke til kommentar

Vifta på mitt skjermkort er gåen, så atm bruker jeg en sånn stor vanlig hus-vifte :p jeg tar ofte på kortet for å skjekke tempen på det,  det er da ikke noe problem!

hadde han sparka i det eller noe, hadde det vært noe annet.

insain.. passa navnet ihvertfall...

LOL..

Endret av RmB
Lenke til kommentar
Å ta på kjøleribba mens pcn er på er rimelig ufarlig ja..

Har vanskelig for å tro at dette kan ha ødelagt noe, men med en pc kan alt skje ;)

Enig, jeg har tatt på HK, skjermkort (9800 pro) og alt mulig mens pc'en er varm..

Har stoppa skjermkortvifta og HK vifta med fingerne, ingen skade skjedd..

Så kan vel ikke være det som er feilen..

Men jeg skal innrømme at en gang da jeg tok på skjermkortet mitt, så ble skjermen litt fucka, men restarta og da funka alt fint igjen.

Har tilogmed fått et par dråper vann på det mens jeg spilte, skjermbildet ble fucka, skrudde av pc'en, tørka litt her og der, starta opp og alt funka fint :)

Mao, tror neppe at det at du tok på skjermkortet var feilen

Lenke til kommentar
Å ta på kjøleribba mens pcn er på er rimelig ufarlig ja..

Har vanskelig for å tro at dette kan ha ødelagt noe, men med en pc kan alt skje ;)

Enig, jeg har tatt på HK, skjermkort (9800 pro) og alt mulig mens pc'en er varm..

Har stoppa skjermkortvifta og HK vifta med fingerne, ingen skade skjedd..

Så kan vel ikke være det som er feilen..

Men jeg skal innrømme at en gang da jeg tok på skjermkortet mitt, så ble skjermen litt fucka, men restarta og da funka alt fint igjen.

Har tilogmed fått et par dråper vann på det mens jeg spilte, skjermbildet ble fucka, skrudde av pc'en, tørka litt her og der, starta opp og alt funka fint :)

Mao, tror neppe at det at du tok på skjermkortet var feilen

Hehe, mange pc-komponenter tåler mer en folk tror. Jeg hadde døren av på kabinettet av en eller annen grunn for en stund siden, og presterte å falle rett inn i kabinettet, mens pcn var på :roll:

Jeg tok meg for med hånden, og bøyde lydkortet som stod i nederste pci-slot helt ned i bunnen av kabinettet.. Mp3'en som spilte hørtes ut som et kattevræl, men det funker den dag i dag :)

Endret av likferd
Lenke til kommentar
Hehe, mange pc-komponenter tåler mer en folk tror. Jeg hadde døren av på kabinettet av en eller annen grunn for en stund siden, og presterte å falle rett inn i kabinettet, mens pcn var på  :roll:

Jeg tok meg for med hånden, og bøyde lydkortet som stod i nederste pci-slot helt ned i bunnen av kabinettet.. Mp3'en som spilte hørtes ut som et kattevræl, men det funker den dag i dag :)

He he LOL :!:

Men tilbake til topic, sikker på at du ikke la mye tyngde på kortet og presterte å bøye hk?

Lenke til kommentar

gleder meg til den dagen en av dere har på dere ullsokker eller lignende å skal ta på noe i pc`en.. det tåler mye, ja det vet jeg. har gått på skole om dette.. men tror ikke dere vet hvor lite det skal til for og ødelegge en pc.. statisk elektrisitet vettu..

kompis av mæ kom en gang rett inn fra å sveise å satt handa oppå kabinettet (!!) boing sa det.. svidde rammen.. vet ikke om han var en statisk bombe da men..

så lite skulle det til da.

men som likferd sa, " og presterte å falle rett inn i kabinettet, mens pcn var på"

så mye tålte det da..

:)

Lenke til kommentar

skal man i det HELE TATT arbeide med pc, så SKAL man ha en form for antistatiskt "verktøy" i bruk.. ( da f.eks. antistatisk armlenke, ta på en metallbit i ny og ne, osv ) Statisk elektrisitet er pc komponenters værste fiende ;)

Til trådstarter: Skjekket at kortet ikke har løsnet litt fra agp ? testet med et annet skjermkort ? prøvd skjermkortet i en annen pc ?

Lenke til kommentar

Jeg holdt på å gå på en smell en gang jeg også. Jeg hadde glemt å skru fast nettverkskortet i maskinen, og da jeg dro den frem fra under skrivebordet for å sjekke noe (PC'en var i allefall fortsatt på), hørte jeg en voldsom skranglelyd inni PC'en!

Det som hadde skjedd, var at nettverkskortet hoppet ut av PCI-sloten sin mens PC'en var på, siden nettverkskabelen dro i det fra baksiden. Det var riktignok ikke harde draget, men det skal ikke mye til på det kortet når det ikke er skrudd fast. :roll: PC'en skrudde seg ikke av en gang av dette, men jeg skal love dere at jeg var rask med å få av strømmen!

Ingenting gikk i stykker, utrolig nok, så det hender man har flaks en gang iblant også. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...