Gå til innhold

Student investerer i AMD 64 system

Vikdal

Anbefalte innlegg

Hallo..

Da har endelig denne studentet klart å skrape sammen litt penger til å få oppgradert data utstyret sitt, som i skrivende stund er en AMD T-Bird 1.1GHz, 512 SDram pc 133 på et møkka hovedkort..

Har nå etter nøye vurderinger og utallige søk her på forumet falt på MSI K8N FSR som valg av hovedkort.. Link til MSI sine sider om kortet..

Kan ikke finne noe særlig om dette kortet på forumet av folk som har det.. Noen som kan bekrefte eller avkrefte om det duger?? Har det såkalt AGP/PCI lås?? Var innom Datakjeden her om dagen og spurte litt om hva det var, og fikk forklart at det var en fysisk ekstra lås på selve AGP sporet som festa skjermkortet ekstra så det ikke skulle løsne.. :( Håper jeg hvertfall har forstått såpass at det ikke er det det er snakk om, men noen OK relaterte greier??

På dette kortet har jeg tenkt å kjøre en AMD 64 3200+ ettersom den kun koster noen få hundrelapper mindre enn 3000+.. Så det får vel duge.. har skanna flere overklokkings resultater på forumet og det ser jo ut til å love bra..

MEN.. Når det kommer til valg av ram så er jeg helt blank.. Hadde i utgangspunktet tenkt meg en 512 brikke... men kan kanskje snike meg opp på 1024 om noe absolutt skulle være å anbefale.. Forstått såpass at jeg skal ha PC3200, og der er det jo nok å velge i.. Spola gjennom denne linken og fant bare en som spurte om noen kunne foreslå noen ram brikker som fungerte på K8N FSR kortet, men fant ingen som svarte han.. Hvilke produsenter kan man satse på?

Håper noen har mulighet til å komme noen synspunkter på overnevnte..

Nero

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et par synspunkter ang. hovedkortet og etter en titt på tester Anandtech roundup og i bios-oppdateringer: - Support FSB up to 450MHz Testene er fokusert på 'platinum'-utgaven (fins mange), men trenger man ikke 4 s-ata porter (2) eller firewire, så er det samme kortet og de deler Bios.

Kortet har AGP-lock i Bios og tipper du blir fornøyd :cool: Generelt vil jeg si at MSI ikke har skuffa meg etter 10-12 maskiner med denne produsenten, men jeg overklokker bare moderat.

Endret av tjaa
Lenke til kommentar

Takk for svar..

Har rota litt rundt på forskjellige nettshop's og har kommet meg ned til mer eller mindre to alternativer til ram..

Denne som er akkurat hva HK'et støtter.. (PC3200 400MHz)

eller

Denne som er pc 4000 500MHz.. Dette er jo mer enn hva HK'et mitt støtter, og så vidt jeg har forstått så vil det si at jeg ikke vil kunne utnytte mer enn 400MHz av denne brikka, men om jeg klokker vil jeg da kunne få mer ut av den?? Det får bli siste spm før jeg bestiller.. Håper noen kan gi meg et svar

Nero

Endret av Nero Burningwr00m
Lenke til kommentar

Ang. AGP/PCI-lås, så henviser ikke dette til den fysiske låsesaken på AGP sporet, men viser heller til muligheten til å låse frekvensen på henholdsvis agp og pci til sine respektive +/- 66 Hz og 33 Hz.

Dette gjør at systemet ikke vil begrenses av agp/pci frekvensen når det overklokkes.

AGP/PCI lås eksisterer vel såvidt meg bekjent på alle nForce3 250 versjoner, samt via sine K8T800 Pro modeller, hvor Abit KV8Pro er et eksempel.

lykke til med valg av PC

mvh

Escariot

edit: leif

Endret av escariot
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...