Gå til innhold

Chipping av xbox

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Monterte faktisk en Xecuter 3 på Xbox 1.6 i går!

Det blir ganske mye lodding - om det er første gang du skal lodde er dette vanskelig. Det finnes loddefrie sett for Xecuter, men kontrollpanelet foran på Xbox'en må du lodde på selv.

Chippen er svært bra, den er svært brukervennlig først når alt er loddet og montert. Brukerveiledningen er grei, men når du kommer til 1.6-spesifisikke deler er den litt kronglete å lese (jeg mener "LPC-rebuild"-delen, sleit litt der.)

Anbefaler deg å kjøpe en eldre versjon av Xbox (1.0 -> 1.5), da er det bare 8 punkter som må loddes, og er du litt fingernem skal det gå greit.

Modchippen kjøpte jeg fra modnet.no for 590,- kr.

Lenke til kommentar

bare et lite ot spørsmål, hva er egentlig forskjellene på alle disse nye modchip'ene? har flere kompiser med den eldgamle matrix chip'n og de har ikke merket noen begrensninger overhodet. (så lenge biosen er oppdatert)

så lurer bare på hvilke forbedringer de kommer med siden det hele tiden kommer nye modchipper..

Lenke til kommentar

ok, takker for svar.

selv synes jeg matrix chippen har rimelig god sikkerhet mot feil flashing. skulle strømmen f.eks gå midt under flashinga og alt skjærer seg kan man jo bare ta den ut, koble den til parallel porten på pc'n og flashe den derfra..

Lenke til kommentar
Selv vil jeg annbefale Denne siden og hans tjenester. Han er veldig seriøs og vet hva han holder på med. Om du bor i Bergen er dette mannen å kontakte for modding.

Jepp, den mannen kan det han holder på med, leverte inn xbox'en min til han og henta den 1 1/2 time seinare.

Og har ikkje hatt nokke problem med xbox'en, har hatt den modda nå i 1 år :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...