DevianX Skrevet 19. mai 2002 Del Skrevet 19. mai 2002 Hei jeg skal kjøpe flere harddisker til min pc. Og da tenker at det blitt litt varmt der, når alle jobber på maks. Dessuten har jeg ingen flere plasser til å ha vifter på. Jeg føler at jeg også må ha bra nok kjøling til hardiskene. har dere noen gode råd? Kan ikke være for varmt inni der. Dessuten har jeg det utstyreret på underskriften min. Og det trenger bra kjøling. Jeg har en vifte som går til power sup, og en vifte som går direkte til cpu'en. Det er skikkelig greier. Det er rør og greier som fører luften direkte til cpu'en. Håper dere kommer med noen gode forslag. Det setter jeg stor pris på. Peace! Lenke til kommentar
chma Skrevet 19. mai 2002 Del Skrevet 19. mai 2002 kjøp deg kraftigere vifte, hvilke har du nå? mvh Christian Lenke til kommentar
C. Alshus Skrevet 19. mai 2002 Del Skrevet 19. mai 2002 Kjøp deg to stk av den 12cm Delta viften de selger på Microplex. Det burde sørge for god nok kjøling... Lenke til kommentar
DevianX Skrevet 19. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2002 jeg er ikke helt sikker på hvilke jeg har nå. Men den tar det ene vifte plassen og fører luften videre ned til cpu'en. Og hvordan kan jeg finne ut hvor varm cpu'en er??Jeg kjører på win xp pro. Helst kom med framgangsmåte, og ikke bare si biosen! Peace Lenke til kommentar
DevianX Skrevet 19. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2002 Kjøp deg to stk av den 12cm Delta viften de selger på Microplex. Det burde sørge for god nok kjøling... Jeg sa jo at jeg har ingen flere ledige plasser. Og kan jeg bytte ut den jeg har med delta viften??Og du sa 2 stk. der går vel da ikke, siden hvis jeg tar ut den jeg har per idag, har jeg kun forsatt 1 igjen?? Hva prøver du å komme fram til?? Peace Lenke til kommentar
Danny_boy Skrevet 19. mai 2002 Del Skrevet 19. mai 2002 Det er ikke sikkert det blir for varmt det spørs jo litt, det er mange faktorer som spiller inn der som hvor mange disker du har (som sitter tett sammen) hvor stor hastighet det er på diskene, hvilket merke det er... osv men skal du bare ha f.eks to 5400 rpms disker er det vell ikke noe problem, det er jo egentlig en vurderings sak Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 19. mai 2002 Del Skrevet 19. mai 2002 Har 3 vifter+psu vifta,to som er plasert rett under psu'en,og en som står foran 3 ibm 46,1 harddisker,tempen er 34c på alle 3. Kjetil Lenke til kommentar
Tannpirkeren Skrevet 19. mai 2002 Del Skrevet 19. mai 2002 Quote: Den 2002-05-19 23:04, C. Alshus skrev:Kjøp deg to stk av den 12cm Delta viften de selger på Microplex. Det burde sørge for god nok kjøling... Dumt spørsmål kanskje, men hvordan får du montert 120mm-vifter i et vanlig bigtower-kabinett som f.eks.chieftec? Sveinl. Lenke til kommentar
oxyde Skrevet 19. mai 2002 Del Skrevet 19. mai 2002 Heisann, kjører du alle viftene på hovedkortet? Det er lett og bare kjøpe seg noen 2 > 3 pins convertere. Så slipper du å bruke alle slottene på hk. Hvis du bare har fullt kabinett og ikke plasser til å flekke vitene, fåreslår jeg moding, borr hull i kabinettet og modifiser. Lag hull på siden til 12 mm vifter ol. Det er ez :smile: Lenke til kommentar
hjalle Skrevet 19. mai 2002 Del Skrevet 19. mai 2002 Bor hull i topp og bunn på kabinettet monter inn to 12 cm paphst vifter på 19 db støyfritt og effektivt(luft inn i bånn og ut i topp) Lenke til kommentar
HAG Skrevet 19. mai 2002 Del Skrevet 19. mai 2002 Skorter det på fysisk plass til vifta (strømløsning forklart over) og en har ledige 5,25" plasser kan man bruke feks. Cooler Master DCD 4002 kjøler. Bruker en slik konvertert til 5V på vifta, på 12V gir den ca. 29dB støy. Bilde beskrivelse: http://www.flexi-data.no/visdb.exe?action=...up=102787&name= Lenke til kommentar
DevianX Skrevet 20. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2002 Hag sa: Skorter det på fysisk plass til vifta (strømløsning forklart over) og en har ledige 5,25" plasser kan man bruke feks. Cooler Master DCD 4002 kjøler. Bruker en slik konvertert til 5V på vifta, på 12V gir den ca. 29dB støy. Bilde beskrivelse: http://www.flexi-data.no/visdb.exe?action=...up=102787&name= Takker for svar. Men jeg lurer på om det finnes noen for kjølere som går på 3.5? Å lage hull, kan være litt vanskelig. siden jeg den maskinen er en dell maskin.Men skal det ikke være mulig å kjøpe et tower og bytte alt til det nye?? Peace Lenke til kommentar
C. Alshus Skrevet 20. mai 2002 Del Skrevet 20. mai 2002 For å få plass til 12cm vifter er det bare å modifisere kabinettet en smule. Sett kabinettet 3-4cm over gulvet og sag ut et stykke av gulvet så du får plass til vifta. Sett på støvfilter. Voilá. Finito. Lenke til kommentar
Zamoht Skrevet 20. mai 2002 Del Skrevet 20. mai 2002 Så lenge maskina di går stabilt er det ikke nødvendig med mer vifter. Selvfølgelig blir levetida på pc'n noe lengere, men hvor lenge har du tenkt å ha denne pc'n da? Jeg går motsatt vei nå. Kutter ut flere og flere vifter, vil ha stillegående pc! Har nå modda taisolen med fanadapter og 80mm enermax, byttet skjermkortvifte til en coolermaster med mindre vifte og fjernet alle kabinettvifter. ENDELIG kan jeg høre hd'n jobbe igjen Det blir som om når jeg satt ved siden av den gamle IBM'n min :smile: Sorry for "off topic", men måtte bare få det ut! [ Denne Melding var redigert av: Zamoht på 2002-05-20 15:25 ] Lenke til kommentar
xthal Skrevet 20. mai 2002 Del Skrevet 20. mai 2002 du sa du hadde en dell... innbiller meg at de har egne formfaktorer på det meste av utstyret sitt nå for tiden, så det å bytte kasse kan nok bli et prosjekt da, men for all del sjekk det ut først! ellers kan du jo hakke ut et par 12cm hull i sida av kabinettet og montere noen støysvake 12cm vifter der (cdplater passer perfekt som mål ). Hvis du har 2 ledige 5.25" plasser så passer en 80mm vifte perfekt der, eller 2x 60mm vifter. Happy modding! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå