porcelaiN Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 (endret) Hei Jeg har lenge lurt på det, men har aldri skaffet meg Adobe Illustrator CS. Men endelig har jeg skaffet meg det! Hvordan lager man vector i det? Håper noen kan vector her og gidder å forklare meg litt hvordan jeg lager det edit: Fikset litt Endret 19. oktober 2004 av Stish Lenke til kommentar
medi8or Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 Nå er ikke jeg noen kløpper i Illustrator, men så vidt jeg vet blir alt du tegner i Illustrator vektorgrafikk. Siden jeg holder på med middagen tok jeg bare en rask søk på Google: Vector Based Graphics are created by the computer making mathematical calculations about the relations between points. The benefit of this is that vector images can be resized with no loss of quality. ..i motsetning til når du tegner i f.eks. Photoshop: Pixel Based Graphics are made up of little dots (pixels). When they are packed in closely together they make the illusion of a high quality photographic quality image. Because the information is stored in the pixels, they lose quality when you resize them. Lenke til kommentar
porcelaiN Skrevet 19. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2004 Nå er ikke jeg noen kløpper i Illustrator, men så vidt jeg vet blir alt du tegner i Illustrator vektorgrafikk.Siden jeg holder på med middagen tok jeg bare en rask søk på Google: Vector Based Graphics are created by the computer making mathematical calculations about the relations between points. The benefit of this is that vector images can be resized with no loss of quality. ..i motsetning til når du tegner i f.eks. Photoshop: Pixel Based Graphics are made up of little dots (pixels). When they are packed in closely together they make the illusion of a high quality photographic quality image. Because the information is stored in the pixels, they lose quality when you resize them. Okey okey.. Hm, jeg trodde du la på noe filters og sånt jeg Jeg mekker ikke tegne på PC'en Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 Du kan teste vektortegning helt gratis med Inkscape... Finner du så ut at du er en mester i det, - kan du kjøpe deg kjempedyre Illustrator. For Inkscape når ikke Illustrator til knærne enda... - Er mer konkuranse med PS vs. Gimp, - der er stillingen mye likere Men jeg bruker ikke andre programmer enn Inkscape, - det funker akuratt til mitt bruk og mine ferdigheter. Dessuten er det ganske herlig og stilig :] Samt Open Source da :] Lenke til kommentar
porcelaiN Skrevet 19. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2004 Du kan teste vektortegning helt gratis med Inkscape...Finner du så ut at du er en mester i det, - kan du kjøpe deg kjempedyre Illustrator. For Inkscape når ikke Illustrator til knærne enda... - Er mer konkuranse med PS vs. Gimp, - der er stillingen mye likere Men jeg bruker ikke andre programmer enn Inkscape, - det funker akuratt til mitt bruk og mine ferdigheter. Dessuten er det ganske herlig og stilig :] Samt Open Source da :] Jeg har faktisk Illustrator. Forklarte litt dårlig i øverste post, sorry mac Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå