Gå til innhold

Fable: Drepe Jack ikke mulig uten range?

Civilix

Anbefalte innlegg

***mulig spoiler advarsel***

Har nå kommet meg fram fil fighten med Jack, noe som starta bra. Denga minionane og fikk fjerna forcefielden, denga så ned jack til halv helse.

Men så starta problema...

Han flyr! har slått på allt i rommet og ikke noe annet enn minionane hans tar skade. Jeg bruker en Obsidian greathammer og den når ikke opp til han.

Jeg har ikke noe ranged våpen, og de magiene jeg har er heal(2), protect(2), berserk(1) og lightning(1). Jeg begynnte å kaste lightning på han, men etter å ha tatt ca 6% mere av helsa hans hadde jeg brukt opp ca 20 mana-pots og var tom.

Jeg er en paladin type char, har 6 i phy, 6 i health, max i tough, 5 i speed, 3 i magic power. Fram til nå har det fungert fint som meelee fighter som booster med magi, men forstår ikke hvordan jeg skal klare å ta jack... hadde jeg bare fått han ned på bakken hadde jeg denga han med en gang, men han er bokstavelig talt utenfor rekkevidde for charen min nå...

Må jeg ta en tildligere save og så ta et lynkurs i enten accuracy eller noe skadelig magi, eller er det en måte å få jack ned på bakken?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Piff. Jack er lett.

På veien inn ligger det en bue, bare ta den. Min første karakter var også melee fokusert, men selv uten accuaracy (jeg hadde litt i speed, da, for å slå raskere) var det temmelig uproblematisk å ta jack. Holde seg langt unna, slik at den skumle rappa alt livet ditt uansett hvor masse det er tingen hans ikke når deg, sirkle og skyte piler. Angrepene hans vil sikkerte treffe deg noen ganger, men piff, sånt tåler en vel. Med dårlig accuracy må du naturligvis skyte flere piler, og hadde du hatt litt slow time hadde det sikker hjulpet, men det skal være fullt mulig å ta ham uansett.

(Bua ligger på kroppen til en død fyr på vei mellom biblioteket og rommet til jack, men om du ikke har solgt dem bør du ha bedre buer fra før)

Lenke til kommentar

Bruk guiden min (her) og skaff deg Skorm's Bow. Da blir alt så mye greiere :p

Den siste charen min (den 7ende) har følgende skills og er ganske ustoppelig:

Strenght: 6-7-7

Skill: 7-7-7

Magi: Physical shield (3) - Multi Arrow (4) - Force Push (4) - Slow Time (4)

Ingenting biter på han :p

(har forresten helt fullt magi, over hele skjermen, og nesten fullt liv)

Edit: skreiv feil på stats

Endret av zypher_ut
Lenke til kommentar

Da var det som jeg frykta...

får vel begynne på enten evil mage eller en eller annen form for archer/thief nå da...

Utrolig kjipt at man ikke kunne drepe jack med nærkampsvåpen, ødelegger litt synes jeg når ikke spillet støtter fullt ut den mest stereotype rollespill figuren som finnes...

Lenke til kommentar

Sant, men jeg skjønner ikke hvorfor noen skulle spille gjennom uten å ha ei bue. Tror det vil være mulig å knerte ham relativt greit om du så bare beholder bua du fikk under opplæring. Jeg spilte gjennom med fullt fokus på nærkamp, men det var jo kjekt å ha ei bue tilgjengelig likevel. Uansett en uting at det er mulig å komme i den situasjonen at man må starte på nytt fordi man ikke har bue. :/

Lenke til kommentar

Øy, Det er jo en bue på vei inn til jack, den står oppat brua ved et lik, dere kan ikke ha greid og selle den engang, for dere kommer ikke ut...

:thumbup:

Har dere ikke sett den eller ?

ta og Load en seve ganske nerme og plukk opp den...

Hint : Kill your sister :devil: (du blir ganske slem av det men det kan du jobbe opp igjen)

Men du får jo Sword of Ayon eller hva det heter... :thumbup:

Lenke til kommentar
Sant, men jeg skjønner ikke hvorfor noen skulle spille gjennom uten å ha ei bue. Tror det vil være mulig å knerte ham relativt greit om du så bare beholder bua du fikk under opplæring. Jeg spilte gjennom med fullt fokus på nærkamp, men det var jo kjekt å ha ei bue tilgjengelig likevel.

Når jeg spiller rollespill så liker jeg å rollespille også, f.eks. er det ikke tilfeldig at jeg bruker en hammer istede for sverd(selv om sverdet har mere skade), alle spells/skills jeg har ligger det en grunn/historie bak, f.eks. har jeg ikke noe i Guile selv om det hadde vært lurt...

Jeg hadde ikke bue fordi det ikke passa inn i "builden min", det er 2 ting jeg trengte ranged til før jeg kom til jack og det var å sprenge tønner og sopper. Her brukte jeg lightening spellen, for som kjent kan palladin kalle på gudene for å slå lyn ned på finden.

Desverre så gjør lvl1 lightening bare 6 dmg på jack, så det blir nok til at jeg prøver og pompe den litt i et tidligere save. Men først nå blir det å teste ut andre charer for min del.

Endret av Civilix
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...